І проти лома є прийоми

Правила дорожнього руху в Україні єдині для всіх. Проте в Звенигородці їх грубо ігнорують водії скутерів, які буквально заполонили місто. У більшості за кермом скутерів, котрі в Україні вже встигли охрестити «скаженими табуретками», – молодь і навіть учні молодших класів, які безкарно гасають навіть по тротуарах і паркових доріжках, порушуючи правила руху й наражаючи перехожих на постійну небезпеку. Про це вже розповідалося на сторінках нашої газети, проте ситуація на вулицях Звенигородки залишається тривожною. На жаль, занепокоєння з цього приводу висловлюють поки що не місцева влада спільно з силовими структурами, а прості містяни, помістивши у Фейсбук лише минулого місяця понад 200 коментарів, які сходяться на одному: зупинити перегони на «скажених табуретках» майже неможливо. Мовляв, проти лома немає прийому.

Такий висновок надто поспішний. Аби не вдаватися до переказування відповідних документів та інструкцій, що регулюють використання подібного роду транспортних засобів, зішлюся на розповідь колеги з Чернігівщини Олексія Невмержицького про те, як тамтешні працівники ДАІ навели порядок в місті.

З поширенням цього відносно недорогого транспорту в Чернігові значно зросла кількість ДТП. Й поштовхом для «полювання» на нього стали травневі вихідні, коли лише за добу сталося 6 аварій з двома смертельними випадками. Тож поліцейських урвався терпець і вони почали законно вилучати скутери. Всього за декілька тижнів вилучили й поставили на штрафмайданчик немало-небагато – 100 скутерів, власниками яких були порушники дорожнього руху: п’яні або неповнолітні.

Отож чи не пора вийти зі стану інертності й доблесним звенигородським стражам правопорядку та хоча б для початку порахувати, скільки незареєстрованих скутерів «літає» шляхами району і хто ними керує? А виходячи з цього, й показати, хто на дорогах хазяїн.

І було б добре, аби при цьому основну увагу звернули на підлітків, оскільки сідати за кермо скутера, як відомо, можна лише з досягненням 16-річного віку. Для цього потрібні знання правил дорожнього руху і наявність посвідчення категорії А1.Це стосується і водіїв скутерів, обсяг двигунів яких не перевищує 50 куб.см. Інакше передбачено штраф у розмірі 25-50 неоподатковуваних доходів (ст. 126 КУ про адмінпорушення).

Ще один важливий момент: кожен скутер повинен бути зареєстрований у МРЕВ.

А ще, як рекомендує мій чернігівський колега, не варто гребувати і роз’яснювальною роботою як серед підлітків, так і з їхніми батьками. Бо ж недаремно називають скутер «скаженою табуреткою»: цей, здавалося б, безневинний транспортний засіб може розвивати швидкість до 100 кілометрів, при цьому при потраплянні навіть на невеличку ямку його легко заносить. Заносить заднє колесо скутера і тоді, коли водій гальмує передніми гальмами, особливо на мокрій дорозі. Можна уявити, до чого це призводить, особливо якщо водій не одягає захисного шолома. Тоді вже лиху ніяк не зарадиш.

Та чи дійде це до дітей і батьків? Мабуть єдине, що вплине на них, це пряме включення з місця ДТП, де вони побачать на відео, чим закінчується ігнорування існуючими правилами. Жорстоко? Можливо. Але лише так можна усвідомити реальні небезпеки та наслідки, тільки таке інформування може підвести до болючого але необхідного усвідомлення загроз.

Михайло НЕЧАЙ

Нагадаємо : Під Єрками на Катеринопільщині перевернувся мікроавтобус

14.10.2019 10:12
Переглядів: 1262
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.