У села Тальнівської громади призначать спеціалістів, які працюватимуть з людьми та закриватимуть питання з довідками - Вісті Черкащини

У села Тальнівської громади призначать спеціалістів, які працюватимуть з людьми та закриватимуть питання з довідками

«Села ніхто не кидав напризволяще»

У Тальнівській громаді кілька днів тому призначили 3-х старост, яких розподілили на окремі старостинські округи. Саме ці кадрові призначення викликали шквал коментарів у мережі «Фейсбук» від мешканців громади із запитаннями, думками та наріканнями. Мовляв, що ці троє зможуть зробити на таку кількість сіл? «Старосту потрібно було призначати у кожне село», – висловлювались люди.

Щоб роз’яснити ситуацію, ми звернулись за коментарями до міського голови Василя Сідька:

–У лютому відбудеться позачергова сесія Тальнівської громади. Буде призначено 27 працівників на села, які будуть і довідки видавати, і документи збиратимуть на субсидії, пільги та інші допомоги, земельні справи. Станом на сьогодні у селах є працівники сільради, які видають потрібні довідки. Є бухгалтер, є комісія із реорганізації сільрад, вони ставлять печать, а я все підписую. Ці люди працюють до 15 лютого включно. Стосовно старост, вони вирішуватимуть побутові питання в селі (благоустрій, вода, електроенергія, звернення громадян). Вони також мають право чинити нотаріальні дії. У селах буде обов’язково працівник з благоустрою. Зараз напрацьовуємо правильна вертикаль роботи у селі, – стверджує Сідько.

Такої ж думки Анни Новицької, голови бюджетної комісії Тальнівської міської територіальної громади. У коментарі нашому виданню вона говорить:

– Староста у нашому випадку – своєрідний заступник міського голови по селах. Додатково у кожному селі має бути призначена людина, яка буде працювати там щодня, видаватиме та підписуватиме усі потрібні документи та довідки. Також спілкуватиметься з населенням, передаватиме старості звернення від мешканців села, вирішуватиме проблеми, залучаючи потрібні інстанції, старосту та голову громади за потреби. Ніхто не залишає села напризволяще! Стосовно фінансової сторони цього питання, хочу пояснити, що бюджет громади не зростає, а от витрати колосальні. 63 % всіх надходжень йдуть на оплату праці, і це за існуючої структури, в яку ще ймовірно необхідно буде включити службу у справах дітей та відділ соціального захисту населення, які раніше фінансувалися з державного бюджету. Тому, потрібно зважено підходити до створення нової «посади». Згідно постанови 268 КМУ, оклад старости становить 10500 грн, а працівника ЦНАПу (адміністратора) 5300 грн. Отже, враховуючи мінімальні стимулюючі виплати, гарантовані державою, та премії до свят, річна зарплата складатиме 248 тис. грн. та 128 тис. грн.. Додаємо єдиний соціальний внесок та множимо на кількість сіл. Таким чином втрати бюджету від призначених саме «старост» становитимуть майже 4 млн грн. При цьому в селах різна кількість жителів, і заробітна плата даних працівників може коливатися, відповідно ця різниця зростатиме. Я зазначила прорахунок лише мінімальних умов оплати праці. Тож перед тим, як робити висновки, прошу детальніше розібратися в проблемі і почути аргументи. Я впевнена, якщо налагодити співпрацю, якщо вчасно повідомляти про необхідні потреби села, існуючі проблеми, якщо працівники у селі(«адміністратори»), старости злагоджено працюватимуть – все буде добре, – пояснює Новицька.

Юрист-консульт громади Володимир Володін впевнений, що ідея призначити на села працівників, які займатимуться документацією та зверненнями громадян, адекватна. Адже кількість штату буде не роздута, робота робитиметься, тільки буде оперативнішою та економнішою (оплата працівників).

Колишні працівники сільрад говорять про те, що проблем з видачею та візуванням довідок не буде. Адже у селах їх видавали не щодня і не у таких кількостях, які б не могли осилити новопризначені працівники ЦНАПу громади. У великих селах ця цифра сягала приблизно від 300 до 1000 довідок. Невеликі села – від 100 до 250 на рік.

–Я особисто вважаю, що таке призначення буде правильним. Адже один спеціаліст з документами здатен дати раду. У нашій сільраді сиділи 7 чоловік, мали зарплати більше 14 тисяч, премії брали кожен місяць, влаштовували своїх кумів і родичів по блату, а коли не зайду, то чай п’ють, то взагалі замок на дверях. Звичайно, чого б зараз не скандалити: хотіли знову кучу вакансій для себе і родичів на селі. А з чого ж тоді брати кошти на розвиток усієї громади, включаючи навіть найменше село, якщо понабирати знов таку кіпу людей на відсиджування? – ділиться думками колишня працівниця однієї із реорганізованих сільрад.

Анна ДРАГУН

23.01.2021 17:48
Переглядів: 3400
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.