Ваша думка
Більша половина навчального року вже позаду, а отже, часу на підготовку до зовнішнього незалежного оцінювання у випускників залишається все менше. 5 березня завершилася реєстрація документів на ЗНО. Майбутні випускники та їхні батьки вже, напевно, визначилися з вузом та дізналися, які предмети потрібно здавати на ту чи іншу спеціальність.
У цьому році випускники шкіл можуть здавати ЗНО з 5 дисциплін із 12 представлених, а саме, українська мова, українська мова та література, математика, історія України, хімія, фізика, біологія, географія, англійська, французька, німецька та іспанська мови. На абітурієнтів чекає ряд нововведень: ті, хто вступатиме на спеціальності гуманітарного та соціального спрямування, повинні здавати ЗНО з української мови та літератури. Для всіх інших достатньо тесту з української мови. Другою обов’язковою дисципліною є математика, яку можна буде обирати з двох рівнів – стандартного та профільного.
Ми запитали у наших респондентів, як вони готуються до ЗНО-2021, з якими проблемами та труднощами стикаються під час підготовки, чи вдаються до послуг репетирів, чи готуються самостійно. Про те, що нам відповіли, – далі.
– На ЗНО я буду здавати 5 предметів: українську мову і літературу, біологію, математику, географію та історію.Трішки важко готуватися до такої великої кількості предметів, але я стараюсь. Коли було дистанційне навчання, я займалась, в основному, сама, плюс ходила і ходжу на додаткові заняття з української мови. А ще дивлюсь відеоролики на спеціальному YouTube-каналі, де гарно подають всі предмети, до яких я готуюсь. В моїй школі дуже хороші вчителі, ми всі разом стараємось наздогнати все, що пропустили і недовчили. Планую вступати на юридичний факультет в Київ. Катя Береш, 11-класниця Тальнівської санаторної школи
–На фініші, коли діти йдуть на ЗНО – це наш показник. Сьогодні, на моє глибоке переконання, обов’язкове ЗНО з математики не на часі. Я вже зараз прогнозую, як дітям буде важко його здавати. У 11 класі ми підсилили математику, зі свого компоненту дали години. Але в ліцеї в профільному діти мають 10-11 годин, мої ж діти не будуть конкурентами, маючи 5-6 годин на тиждень. Багатьох тем вони апріорі не вивчали, їх немає у програмі. Це абсурдна ситуація. На сьогодні вже скинули програму ЗНО, ми кажемо не вводьте – діти не потягнуть його. 70% навчального року діти були в дистанційному навчанні. Про що можна говорити? З 12 тем дитина вивчила 8, а 4 теми взагалі немає в програмі. Ми ставимо на ЗНО математику, це означає дітям однозначно перекреслити вступи. Нам радять якимось чином вивчіть ці теми, знайдіть час. По 6-7 уроків кожна тема. Мої вчителі знаходять: врізавши тему, працюючи на перерві. Тарас Солошенко, директор Тальнівської ЗОШ №2
–ЗНО, як на мене, повинні здавати лише ті діти, які вступають у вищі навчальні заклади. Тут навіть справа не в математиці. Держава витрачає колосальні кошти, аби провести оцінювання. Для чого всім 11-класникам його здавати, якщо вони йдуть у професійні ліцеї чи коледжі, там ЗНО не вимагають. ДПА, яку проводимо в школі, так само об’єктивно оцінює рівень знань. У нас здають ЗНО з різницею у 1-2 бали від оцінки вчителя. Проте дитина відчуває психологічний дискомфорт. Держава зробила обов’язковою математику, аби підвищити рівень знань з предмета. Але не добавилося годин з математики, не поступило коштів на обладнання бодай одного кабінету з математики. Валентин Нишпора, директор Мошурівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
– Наш випускник активно готується до ЗНО самостійно за придбаними для підготовки до оцінювання матеріалами. Є багато сайтів з ЗНО-симуляторами, для перевірки знань, матеріали з ЗНО за попередні роки, предметні онлайн-курси підготовки, додаткові заняття з предметів ЗНО. Володимир, батько випускника, м. Тальне
– В цьому році мій онук закінчує тільки 9-й клас, але якби закінчував 11-й, переживала б удвічі більше, бо як скласти тестування, коли сиділи на постійному карантині. Я думаю, домашнє навчання не дає таких результатів, як школа, готуватися не дуже їм хочеться, розслабляються. На хороші результати, на мою думку, розраховуватимуть тільки ті діти, які відповідально поставилися до підготовки, а не прогуляли дні. Галина, м. Тальне
– У мене мама більше готується до ЗНО, ніж я. Скуповує книги, підручники, карти, додаткові завдання, домовляється з репетиторами. А я й так знаю, що складу. Принаймні, аттестат отримаю. Батьки, звісно, будують плани, щоб відправити мене в інститут, але я до таких подій не готова. Піду на курсиперукаря й робитиму бомбезні зачіски. Отримуватиму більше, ніж після інституту. Я так вирішила. Ольга, школярка, Катеринопільщина
– Мій син готується переважно в спортзалі або на футболі. Він і так не особливо вчився, а з цими карантинами взагалі припинив. Одні гульки в голові. Як ті вчителі з ним справляються, не уявляю. На мої зауваження, прохання не реагує. Лише обіцяє, що вивчить все пізніше, бо якщо зараз, то до ЗНО забуде. Тетяна, мати випускника, Катеринопільська ОТГ
– В минулому році мій син здавав ЗНО і нам «не вистачало» одного/двох предметів, оскільки окрім базового сценарію вступу задумалися про вступ на докорінно іншу спеціальність. Тоді виникало питання, чому платно (як пробне ЗНО) не можна здати ЗНО з додаткових предметів? Цього року моя донька теж буде здавати ЗНО. Готуватися було вкрай важко, оскільки багато часу просиділи дома. І хоч дочка відмінниця і сама гарно готується, але ж це не одне і теж, коли ти займаєшся в школі разом з вчителем та можеш відвідати додаткові заняття. Держава однією рукою робить непотрібні для вступу абітурієнта предмети обов’язковими (як, наприклад, з математика для умовних гуманітаріїв чи з історія/іноземна мова для фізиків, хіміків, математиків), чим зменшує його можливості, а іншою рукою «розширює» кількість предметів, але вже на платній основі. Тому, якщо основний мотив –це дійсно турбота про дітей, то зробіть предмети вільними для вибору. Тоді 4 (як у 2020р.) чи 5 (як у 2021р.) безкоштовних предметів ЗНО вистачить з головою. Ірина, мати випускниці Тальнівської ОТГ