«Ще років 5-6 тому можна було їхати трасою Черкаси-Умань. Зараз – жерсть»

Фото з інтернету

Восени 2018 року у Лисянці через яму на дорозі розбилась родина. Загинув 27-річний чоловік. Хотів об’їхати позашляховик попереду і вскочив у яму. Автомобіль викинуло з дороги на дерево. Від удару водій вилетів із салону. Разом з ним їхала його вагітна дружина та 7-річний син. За кілька днів до цього містяни перекривали саме той відрізок дороги й вимагали його відремонтувати. 12 жовтня минулого року неподалік від Катеринополя перевернувся й залетів у кювет мікроавтобус, в салоні якого було четверо людей. Кермувальник також намагався не вскочити в глибоку яму. На щастя, тоді обійшлося без жертв та серйозних травм. А от на стареньку автівку чекав вартісний ремонт.

Чи не щодня поганий стан доріг стає причиною не лише ДТП, а й серйозних пошкоджень автомобілів. В свою чергу це неабияк б’є по гаманцях автовласників. Найчастіше до станцій техобслуговування приїжджають із погнутими дисками і розрізаними шинами. Хоча й більш серйозних поломок теж не бракує. Лисянин Сергій Ковганюк минулої осені на своєму “Форді” відчув “якість” доріг.

  • Не помітив ями і влетів переднім колесом. Добряче погнув диск, – розповідає чоловік. – Але це був лише початок. Через метрів 200-300 знову заїхав у яму тільки вже глибшу. Хоч швидкість була низькою, примудрився майже повністю відірвати глушник від колектора. Так і добирався увесь залишок шляху: постійно зупиняючись підкачати колесо та з потужним ревом двигуна без глушника. Згодом діагностика показала, що «шарові» опори теж розбиті.

Вечірня подорож суттєво вплинула на бюджет чоловіка. Аби відремонтувати автівку йому довелося витратити понад 2 тисячі гривень і тиждень побути пішоходом.

  • Претензії можна було б пред’явити до відповідальних за стан доріг. Тільки б чи дало це результат? – розводить руками Сергій. – Вгрузнув би у бюрократії просто. Можливо, саме вона й заважає нормально ремонтувати дороги. Маю знайомого в “Автодорі”. Він розповідав, що і гроші є на ремонт і технічні можливості. Але якщо замість латання дірок заново стелити добрий шмат асфальту, то це вже реконструкція, а не просто ремонт і доведеться зв’язуватися з купою паперової тяганини.

Владислав Коломієць з Ватутіного їздить до батьків у Тальне. Часом така подорож для нього виливається не лише витратами на пальне, а й на латання самого автомобіля.

  • Ще років 5-6 тому можна було їхати трасою Черкаси-Умань. Зараз – жерсть. Коли вона почала руйнуватися, почав їздити через Катеринопіль. Але таких розумних, як я, багато. Тепер і та дорога, наче після бомбардування. На трасі ж чи не найгірша ділянка біля Гусакового. Нещодавно щось трохи поремонтували, але в самому селі як був жах, так і залишився. Якось їхав і налетів у глибоку вирву. Зупинився, оглянув. Побачив, що погнуло диск. Молотком трохи підрівняв і поїхав далі. Вже наступного дня заглянув під капот і побачив довгу свіжу тріщину по крилі. Заварили як змогли. Досі так і їжджу. Витрати на паливо теж чималі. Якщо колись мені вистачало 10-12 літрів туди й назад, то зараз в один бік можу стільки витратити.

Зі зростанням курсу валюти зросли ціни й на автозапчастини у спеціалізованих магазинах. Збільшилася кількість дешевих підробок, адже водії часом намагаються зекономити. На базарах ціни не набагато нижчі, а ймовірність натрапити на неякісний товар вища.

За останні кілька років зросла і чисельність станцій техобслуговування, де є обладнання для вирівнювання погнутих дисків.

  • За місяць десятки машин приїжджають із побитими колесами, – розповідає механік однієї з СТО Юрій Олександрович. – Іноді їх привозять на евакуаторі. Ремонт більш серйозних пошкоджень розтягується не на один день, в залежності від їхнього характеру. Замінити, наприклад, амортизатори на “Жигулі” коштуватиме приблизно 300-400 гривень. Це за роботу. Плюс вартість самої запчастини. В ході ремонту часто “вилазять” й інші проблеми, які виникли через той же наїзд на яму.

Страхові компанії відшкодовують збитки від неякісної дороги. Щоправда, страховий поліс коштуватиме чималих грошей. Втім, кожен потерпілий водій все ж може отримати компенсацію за ремонт. Для цього потрібно довести вину відповідального за належне утримання доріг.

У 2015 році черкащанин зумів виграти суд у КП “Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів”. За рік до цього він потрапив автомобілем у вибоїну і втратив два колеса. Суд стягнув із відповідача повну вартість витрат на ремонт.

На початку грудня минулого року обласні автодорівці відзвітувалися про зроблені ремонти.

«Відремонтували близько 15 кілометрів найкритичніших ділянок автодороги Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань від Черкас до Умані, які були визначені на початку року. Це 2 км автодороги біля залізничного переїзду біля села Сигнаївка, 5 км обходу міста Шпола, ділянки автодороги у селах Гусаково, Гереженіка, Доброводи. Ці ділянки доріг відремонтували у межах фінансових показників, які були доведені. Наступного року, за умови фінансування, роботи по ремонту автодороги Н-16 біля сіл Гусакове та Гереженівка будуть завершені», – йдеться у повідомленні Служби автомобільних доріг області.

Влітку 2018 року Звенигородська місцева прокуратура запідозрила підприємство, яке робило ремонт на відрізку дороги у селі Гусакове, у розтраті бюджетних коштів. Чи притягнули винних до відповідальності, не відомо. Документів, які б свідчили про подальші судові засідання, у Єдиному реєстрі судових справ немає.

Анатолій Бузина

20.02.2020 10:41
Переглядів: 1594
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.