Пасажири залізничної станції у Тальному нарікають на незручності: що каже керівництво

25 січня ми побували на залізничній станції у Тальному – за кілька хвилин мав прибути дизель-потяг з Христинівки, що курсує зараз тільки до ст. імені Т.Г. Шевченка. Про зміни у графіку руху поїздів та про причини читаємо у оголошенні, розміщеному на вікні та вхідних дверях станції. Всередині, у залі очікування, кілька пасажирів чекають на потяг. Люди нарікають: мовляв, потяги ходять через раз, а дизеля «Умань – Черкаси» зараз нема, потяг зі Львова тут не стає – розклад можна було б переглянути, касу у Єрках закрили – квитків нема де купити… Ця розмова спростувала всі наші сумніви щодо існуючих проблем на залізниці, про які нам напередодні повідомили небайдужі громадяни.

«Треба писати до керівництва Одеської залізниці, підписи збирати», – наголошує одна з жіночок. Скаржились пасажири і на залізницю, і на непрості часи, і, зрештою, на владу. Говорили б довше, та розмову перервало оголошення про прибуття дизеля. Зупинка – 1 хв.. Бажаючих їхати загалом було не так і багато, вагони – напівпорожні.

Поїзд рушив, а ми поспішили до начальника станції Катерини Романенко, аби з’ясувати, як саме нині ходять потяги, чому наразі відмінений інший дизель, а цей, що ходить, має кінцевою зупинку не в Черкасах, як до того звикли люди, а йде тільки до станції ім. Т.Г. Шевченка та ін..

Як пояснила Катерина Романівна, дизель-потяг сполученням «Умань–Черкаси» відновить рух з 28 січня і буде ходити за графіком, як і раніше. «Колісні пари поїзда не пройшли технічного обслуговування, – каже керівниця станції та пояснює, що коштів на обслуговування поїзда немає та й як їх заробити, якщо бажаючих їхати мало, а квитки коштують, наприклад, до станції ім. Т.Г. Шевченка 38 гривень та 45 – до Черкас (до слова, доїхати з Тального до обласного центру автобусом, залежно від перевізника, обійдеться у 160, а то й усі 200 гривень). Щодо нинішньої кінцевої станції дизеля «Христинівка – Черкаси», жінка пояснила, що це тимчасово (в оголошенні на станції вказано – до 31 січня):

– Ранковий дизель ходить тільки до станції ім. Т.Г Шевченка через ремонтні роботи зі встановлення електрифікації (в рамках Програми Президента України «Велике Будівництво»): встановлюють електроопори, щоб зробити електротягу. На це ми ніяк не можемо вплинути», – каже Романенко.

Цікавимося, чому потяг до Львова на станції зупиняється і бере пасажирів, тоді як зійти з того, що курсує зі Львова на Маріуполь, у Тальному не вийде. Порушувати правила і вискакувати – це далеко не вихід. Найближчі станції, де можна зійти з цього потяга без проблем – Звенигородка (смт. Єрки) та Поташ. За словами Катерини Романівни, на станції Тальне потяг зі Львова має технічну зупинку, права на посадку та висадку пасажирів вона не передбачає. Однак і це не все пояснення. Технічну зупинку роблять тому, що саме в цей час прибуває дизель, а посадочна платформа на залізничній станції у Тальному тільки одна. Тож запитуємо, чи можливо уникнути такої накладки в розкладі: «Поїзд «Маріуполь – Львів» не нашого формування, особисто я на це вплинути не можу. Так закладений графік – так він і йде», – каже начальник станції.

«А чи можна було б змістити графік руху дизеля, аби поїзд зі Львова таки робив тут звичайну зупинку, міг брати пасажирів?» – ставимо наступне запитання.

– Я і дзвонила, і питала, і писала, – відповідає Романенко. – Мені пояснили: як будуть вводити новий графік для дизеля, тоді, можливо, розглядатимуть питання. Через день графік курсування поїздів міняти не можуть. Треба писати звернення до «Укрзалізниці», щоб нам звідти дали вказівку, дозвіл, що можемо таке робити. Тому поки що так».

Наостанок запитуємо, чому на станції Звенигородка (що в Єрках) закрили квиткову касу. Катерина Романенко пояснила, що зараз пасажири купують квитки переважно через інтернет, у касах роблять це все рідше. Не беруть проїзних квитків у касі, каже, навіть і пенсіонери, які їдуть безкоштовно. Жінка не виключає, що у майбутньому можуть закрити каси й на інших залізничних станціях: тримати у штаті касирів, які нікого не обслуговуватимуть, ніхто не буде. Як наслідок – скорочення. До слова, на станції Тальне минулого року в середньому, як каже начальник станції, касир продавав 22 квитки на різні напрямки за добу. Звісно, на вихідні, коли їдуть студенти, квитків продавали більше.

Ольга ОСІЯНЕНКО

26.01.2022 17:30
Переглядів: 2260
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.