Міст на об’їзній у Тальному аварійний: кудою пустять транспортний потік?

Не встигли тальнівці порадіти великому будівництву, що в цьому році стартувало на ділянці автомобільної дороги Н-16 від Соколівочки до Білашок, в об’їзд Тального, як почалися непередбачувані, не зовсім приємні ситуації.
Ремонтні роботи об’їзної почалися з підготовчих робіт та ремонту моста. Одну половину якого готували до укладки кількох шарів дорожнього покриття – зварювали арматуру. Увесь потік транспорту регульовано рухався іншою стороною, на якій лише зняли верхній шар старого асфальту. Несподівано 25 травня вранці дорожниками було виявлено значні тріщини у кількох опорах моста, саме під тією його частиною, якою рухався потік транспорту. Дорогу негайно перекрили. Поставили патрулі поліції, які спершу пускали весь транспорт через місто. Та коли у місті почали утворюватися кілометрові пробки, було вирішено пустити транспорт через села Вишнопіль, Зеленьків, Майданецьке – через щебеневий завод на виїзд з міста. Селяни цих сіл погрожували перекрити дорогу, розуміючи, що їхні і так убиті дороги не витримають багатотонних фур. Тому керівниками громади було вирішено легковий транспорт пускати через місто, а вантажівки – через Гордашівку. Потік важких фур та рефрижераторів пішов весільним кортежем в об’їзд Тального попід колишній маслозавод, Одірванку та центр села. Побачивши цю картину, гордашани забили тривогу, почали дзвонити сільському старості, аби перешкодити руйнуванню моста у їхньому селі, якого нещодавно обстежували і виявили цілий ряд пошкоджень. Селяни занепокоєні, аби міст передчасно не впав. Вони готові перекривати дорогу і не пустити вантажівки в село.
Разом із старостою Олександром Козаченком їдемо на місце. По дорозі зустрічаємо більше 10 фур, що ідуть через село. Зупиняємо, запитуємо: «Хто їх сюди направив?». Відповідають, що поліцейські, які стоять на кругу при в’їзді у місто.


Їдемо туди. Поліцейські розводять руками, мовляв, що нам робити. Кудою пускати транспортний потік? Ніякої вказівки від керівництва міської ради не надходило. Водії вантажівок, часто люди немісцеві, важко орієнтуються, як їм дістатися до місця призначення. Зупиняти їх перед в’їздом у місто не має резону, бо вони перегородять дорогу. Дорожники поставили знак, що вказує вантажівкам напрям на Гордашівку, пояснюють працівники поліції.
Міського голову Василя Сідька та його заступника Олександра Маринченка застаємо під аварійним мостом, де саме відбувається обстеження об’єкта компетентною комісією. Кажуть, що чекають на резолюцію. У даному випадку всі рішення ухвалюються на рівні Києва та Черкас. Адже ремонтні роботи триватимуть не один місяць, для цього треба подумати, кудою проходитимуть транспортні потоки в обхід Тального. Як було визначено попередньо, міст переведено до 5 категорії аварійності. Це означає, що він не придатний для подальшої експлуатації.


– На сьогодні ми маємо схему об’їзду Тального. Це бачення Служби автомобільних доріг у Черкаській області. Його мають обов’язково погодити Управління патрульної поліції в Черкаській області, Тальнівська міська рада, Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області, Управління патрульної поліції у Кіровоградській області, – пояснює ситуацію станом на 26 травня Олександр Маринченко. – Заборонний знак «Тальне» буде стояти на кругу поблизу Умані, де поворот на Кіровоградську область. Об’їзд транспортних засобів буде здійснюватися через Нерубайку, Кам’янече, Майданецьке, в Тальному вони підуть по вулиці Свободи, по Чумацькій і виходять за містом на Н-16. Так, ті дороги всі розбиті і вимагають ремонту, аби тудою пустити транспортний потік. Вчора Юрій Журавльов, керівник Служби автомобільних доріг у Черкаській області, пообіцяв нам ці дороги зробити, але матеріалом, який вони фрезерують. Проте такий варіант нас не задовольняє. Ми вимагаємо, аби в місті постелили асфальт. Сьогодні я був на вулиці Чумацькій, зробив обстеження – дороги там практично немає. За пів години там пройшло 32 великотоннажних автомобілі. І таке відбуватиметься 2 роки. Нікого це не влаштовує. Там повинна бути асфальтова дорога. На комфорт, звичайно, не треба сподіватися, але має бути рівна дорога, аби не трясло хати.


У нашому випадку добре лише одне, що аварійність моста вчасно виявили, а не тоді, коли постелили асфальт і витратили мільйони державних коштів. Дехто в цьому вже вбачає велику аферу, розкрадання бюджету. Та треба добре розуміти, що мости за 40-50 років експлуатації стають аварійними і їх треба ремонтувати.
Цікаво, скільки таких критичних мостів у Тальнівській громаді? Їх обстежували, визначали ступінь аварійності? Чи чекають, поки попадають і залишать людей без сполучення. А у Лоташевому, Кривих Колінах, Здобутку через аварійні мости курсують щодня шкільні автобуси…

Марта ДОВЖУК

03.06.2021 15:05
Переглядів: 3255
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.