За продовольчим прилавком не нудьгують: продавчині з Тального розповіли про особливості своєї роботи

В усі часи професія продавця вважалася популярною, а за радянських суцільних дефіцитів – ще й вигідною. Незважаючи на те, що часи змінилися і ми навіть уявити собі не можемо, що за лікарською ковбасою та мандаринами треба було вистояти кілометрову чергу, професія продавця залишається важливою та престижною. На перший погляд, у цій професії немає нічого складного: адже не потрібно готуватися до уроків і перевіряти зошити, цілий день бити відбійним молотком, відповідати за життя людей – проте кожен день, зранку до вечора, борючись з втомою і негативними емоціями, необхідно вміти знаходити підхід до кожного покупця, щоб придбали товар, були задоволені своєю покупкою і приходили ще. Часом ці люди стають настільки близькими, що ми сприймаємо їх як друзів і, прийшовши до магазину, раді їх бачити по той бік прилавка.
З нагоди професійного свята – Дня працівників торгівлі, яке щорічно відзначається 25 липня, вирішили дізнатись про цю професію більше та поспілкувалися з її представниками.
Молоді та енергійні продавчині з магазину напівфабрикатів «Продукти Єрмолино» в Тальному: Анастасія Корольова, Анастасія Саламаха та Ольга Шевченко працюють тут більш ніж півтора роки і щодня обслуговують більше ста покупців. Зайшовши до крамниці, вже з порогу нас зустрічають привітні і доброзичливі обличчя, на яких буквально читається запитання: «Чого Ви бажаєте?».
З короткої розмови довідались, що робота продавця їм подобається, оскільки вона цікава, рухлива, кожен день інакша. Окрім обслуговування покупців, є ще багато інших обов’язків: прийняти товар, розкласти, написати цінники, замовити товар, прибрати приміщення тощо. Та найважливіше, підкреслюють молоді жінки, – це добре, ввічливо обслужити покупця.
– «Найгарячіші» дні у нас – це четвер і п’ятниця, коли приїжджають люди із сіл. Купують різне: котлети, пельмені, вареники, чебуреки, але найчастіше – млинці з сиром. Їх обожнюють і дорослі, і діти, – каже Анастасія Саламаха. – До всіх стараємось знаходити підхід, запропонувати щось нове, бо хороший продавець – це не лише продаж товару, а й задоволений покупець. По-друге, завжди приємно, коли про тебе відгукуються добрим словом.
Плюси своєї професії назвала Анастасія Корольова: «Перш за все, це спілкування з людьми, нові знайомства. За допомогою спілкування у магазині я можу визначити, що це за людина та чого вона хоче, – каже продавчиня. – Щоб бути майстром своєї справи, треба знати свій товар – його особливості, характеристики, властивості, переваги та інше. Також треба вміти викликати довіру у покупця».
Дівчата зізнаються, що майже щомісяця до них приходить таємний покупець – це людина, яка під виглядом звичайного покупця купує товар, просить його проконсультувати і так далі. Все своє спілкування з персоналом він записує на диктофон, звичайно ж, робить це непомітно. Після закінчення перевірки таємний покупець робить свої висновки та відправляє спеціальний бланк разом з аудіозаписом замовнику. Якщо іспит дівчата пройшли добре, то отримають премію. Проте до таких перевірок наші продавчині завжди готові, адже сервіс і якість обслуговування в них на високому рівні.


Ще хочемо розповісти про Наталію Чабанюк та Наталію Кушнірову – продавчинь магазину «Шедевр», що у Тальному. Ці завжди привітні, усміхнені та щирі жіночки працюють позмінно в одному відділі – кондитерському. Печиво, тістечка, торти, цукерки – той товар, повз який пройти мало кому вдається. Ми зупиняємося біля вітрини вибрати якогось смаколика до чаю, аби ввечері зібратися з сім’єю за одним столом. За 11 років роботи в магазині продавчині вже знають смаки та вподобання своїх покупців. Кожному підказати, порадити, інколи й вислухати, бо, буває, люди приходять не тільки за цукерками, а й за спілкуванням. Тальне – це маленьке містечко, продавчинь впізнають на вулиці, вітаються.
Наталія Чабанюк за освітою бухгалтер, закінчувала Тальнівський будівельно-­економічний коледж, довгий час працювала у Тальнівському заводі хлібопродуктів, потім пішла в торгівлю. Практично відразу як відкрився магазин «Шедевр», почала там працювати. Зізнається, що не шкодує. «У нас чудовий, дуже дружній колектив, хороші власники – сестри Наталія та Галина Блідко, комфортні умови. Незважаючи на те, що зранку до вечора на ногах, втомлююся за прилавком, на роботу я йду із задоволенням. Бо люблю свою роботу – а це головне», – розповідає Наталія Чабанюк. Її напарниця Наталія Кушнірова додає: «Як і в кожній професії, у нас є свої нюанси. Буває, приходить покупець в поганому настрої, намагаєшся знайти підхід. Завжди пам’ятаєш – він правий».
Крім обслуговування покупців, у продавчинь є ще багато обов’язків: прийняти та розкласти товар, написати цінники, прослідкувати за терміном придатності товару, за його зберіганням, замовити наступну партію.
У день професійного свята редакція газети «Новий Дзвін» бажає всім працівникам торгівлі міцного здоров’я, достатку і благополуччя. Нехай ваша робота приносить людям радість, а у відповідь ви завжди отримуйте тільки подяки і радісні посмішки!

Катерина КІХТЕНКО, Ліна ЯЛОВСЬКА

25.07.2021 09:00
Переглядів: 1581
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.