В Одесі рахунки на оплату комунальних надсилали російською мовою

В Україні фіксують зростання кількості звернень щодо порушення мовного законодавства – від російськомовних комунальних рахунків в Одесі до відмов у спілкуванні державною мовою в сфері послуг
Про це в інтерв’ю для Еспресо розповіла Уповноважена із захисту державної мови, Олена Івановська.
За даними Офісу Уповноваженого із захисту державної мови, найбільше скарг надходить на роботу сайтів, мову вивісок та порушення у медичних і освітніх установах, а окремі випадки вже завершилися штрафами та кадровими рішеннями.
“Найбільше порушень стосувалися: відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та веб-сайтів (574 звернень) та мови зовнішньої реклами та вивісок, сфери освіти та культури, порушень у медичних закладах”, – розповіла Івановська.
Найбільше скарг на порушення мовного законодавства надійшло з Києва – 870 звернень. Також багато із Одеської, Харківської та Дніпропетровської областей.
Мовна омбудсманка каже, що більшість порушень в сфері обслуговування усувають відразу, коли споживач нагадує про своє право на обслуговування державною мовою або в процесі здійснення заходів державного контролю.
“Щодо успішних кейсів, то тут треба розглядати кожен випадок окремо. Для прикладу, з останнього: за грубу відмову обслуговувати державною мовою водій таксі з Харкова оштрафований на 5100 гривень. Сервіс таксі повідомив, що доступ цього водія до платформи обмежено безстроково, а всі водії отримали оновлене повідомлення з вимогою обслуговувати пасажирів виключно державною мовою.
Вперше за повторне порушення мовного законодавства протягом року, надсилання паперових рахунків для оплати житлово-комунальних послуг, оформлених недержавною мовою, керівник одеського ТОВ оштрафований на 5100 грн. Велика мережа аптек оперативно відреагувала на грубу відмову своєї співробітниці обслуговувати державною мовою, був накладений штраф 3400 гривень, а порушниця звільнена з роботи”, – розповіла у інтерв’ю Олена Івановська.



