Дефектологиня з Катеринополя б’є на сполох

Дефектологиня Ірина Курінна з Катеринопільського інклюзивно-ресурсного центру на Черкащині днями опублікувала пост розпачу у фейсбук, де закликає батьків відірватись від своїх «невідкладних» справ, гаджетів і зосередитись на дітях. Адже не тільки спеціалісти повинні дбати про розвиток підростаючого покоління, а й родина. Власне, дефектолог мав би підправити, відкоригувати лише те, що не вдалося зробити батькам. Однак нині спостерігається зовсім інша тенденція. Молоді батьки переважно усуваються від розвитку та виховання дітей, а потім ведуть їх до психологів, дефектологів і очікують блискавичного результату. Жінка зауважує, що працює з дітьми дошкільного і шкільного віку й разом з колегами спостерігає невтішну картину. «Мовленнєві дефекти у 80 % дітей. Розвиток дрібної та загальної моторики слабкий (дитина не може підстрибнути, пробігти, взяти олівець чи ручку і написати елементарні фігури і т.д.). А про розвиток зв’язного мовлення я, взагалі, мовчу. Це одиниці, які можуть переказати елементарний текст чи розповісти історію. Але до 6-річного віку дитина повинна вимовляти вже всі звуки (при умові, що вона не має якогось діагнозу); вільно рухатися і вправно розфарбовувати, ліпити і мати елементарні навички письма і т.д.», – наголошує Ірина. До трьох років, вважають спеціалісти, малюк має навчитися розмовляти хоча б короткими реченнями.
Як з’ясувалося, «рецепт» розвитку дитини не такий вже й складний. Треба просто більше приділяти уваги своєму чаду, як це робили наші батьки та бабусі з дідусями. А ще мінімізувати контакт з гаджетами. «Вийдіть на вулицю, підніміть голову і подивіться на ту красу, яка оточує. Розкажіть про це дитині, про те, яка зараз пора року. Пошурхотіть листям, позбирайте його, розгляньте, порівняйте. Позбирайте тих самих каштанів чи жолудів, порахуйте, проведіть самі елементарні математичні дії. Подивіться на дорогу і нехай дитина назве кольори машин, які рухаються по ній. Розкажіть, що колеса круглі, а кузов – прямокутний, а фари теж різної форми бувають і нехай дитина скаже, якої. А не скаже, то ви, шановні батьки, підкажіть, навчіть. Бо, як говорив Д. Герберт, «ОДИН батько важить більше, ніж СТО вчителів», – закликає дефектолог.
Чим ще можна зацікавити малечу? Варіантів безліч. Поміж них Ірина називає такі: готувати з дитиною (той самий борщ), запропонувавши їй назвати та порахувати інгредієнти, читати малюку казочки, розповідати життєві історії, гратися з ним в улюблені ігри, більше проводити часу на свіжому повітрі тощо. І насамкінець: «вчіть дитину, що – добро, а що – зло». Пам’ятайте: майбутнє дитини у ваших руках.

Тетяна ІВАШКЕВИЧ

Читайте також: У Катеринопільському інклюзивно-ресурсному центрі обстежують дітей та здійснюють корекцію розвитку

03.02.2022 15:40
Переглядів: 2233
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.