”А малолєткам і бабам, таке відчуття, наче бог дає по сто життів!”
Ватутінські автомобілісти скаржаться на місцевих велосипедистів. Мовляв, менше половини останніх знають і виконують правила дорожнього руху. Через рівнинний тип місцевості, у містян це найпопулярніший засіб пересування. Іноді доходить до конфліктів або серйозних ДТП. Ватутінець Владислав Майборода кілька днів тому ледь не наїхав увечері на літню жінку:” 7 вечора їхав однією із вулиць. Було вже темно, і ліхтарі не давали нормального освітлення. Їхав десь під 60 км на на годину. Тут перед собою, ледь не по центру своєї смуги, помічаю силует на вєліку. Ледь встиг обминути. Ні елементів на одягу відбиваючих, ні катафотів. Думав стати і накричати на людину, яка могла і себе, й мене погубити. Стримався. Але ще довго колотило”, – обурюється автолюбитель.
Іншому ватутінцю Сергію Савченку велосипедистка в літах все ж потрапила під колеса.
“Підїжджав до перехрестя біля залізничного переїзду. Тут ззаду як щось бахне по лівому крилу. Перелякався. Вискочив. На землі лежить жіночка, біля неї велосипед з перекрученим кермом. Лежить, стогне. Каже, що сама винна, бо не дочекавшись, коли я проїду, різко викрутила руль ліворуч і стукнулась об машину. Пожалів, відвіз до лікарні. Їй дали обезболюючі, які я купив. Поки віз її, вона все приговорювала:”Тільки не кажіть медсестрі, що сталось, бо розкаже чоловікові, який на “скорій” працює. А він мені не дозволяє їздити великом, бо я не дуже даю собі раду на ньому. От чого лізти на велик, коли не тямиш на ньому їздити?” – каже Сергій.
Найбільше не люблять водіїв двоколісного транспорту таксисти. Вони найчастіше потрапляють в неприємі ситуації на дорозі.
“Після роботи з боку ТЕЦу багатенько на велосипедах вертаються. Добре, коли рядком їдуть, – пояснює таксист Олександр. – А то ж буває один з боку другого. Оминай, як хочеш, бо їм побазарити захотілось. Кілька разів на капот ледь не підбирав таких. Чоловіки ще знають правила двіженія. А малолєткам і бабам, таке відчуття, наче бог дає по сто життів! Для них правила не писані. Звичайно, не всі такі. Чимало дбають про свою безпеку. Дехто жилети зі світловідбивачами надягає, в інших катафоти на місці або й моргаючі червоні маячки. Таких гарно видно навіть за поганої погоди”.
Власники велосипедів не менше обурені поведінкою на дорозі автомобілістів.
“На моєму велику є все, аби побачити мене ще здалеку, коли я їду, скажімо, в сутінках. Але це не означає, що мені щаститиме. Багато на тих машинах літають, наче придурошні. Очі вивалять, а щось станеться — звинувачуватимуть велосипедиста, – переконаний власник спортивного велосипеда Юрій Овчаренко, 48 років .– ДАІ як убрали, в нас, як в Індії: кожен їздить як йому захочеться. Серед таких, як я, також багато ненормальних. То на електровелосипеді ледь в поворот входить, то дитину маленьку на раму посадить і їде, не оглядаючись”.
У поліції Звенигородки знають про проблему. Кажуть, намагаються якомога частіше проводити роз’яснювальні роботи. В першу чергу – по школах.
“Ватутіне — місто велосипедистів. Тому прикрі випадки не рідкість. В цьому році не так багато інцидентів. Хоча, нещодавно в Скаливатці водій таки збив велосипедиста. Об’їжджав перешкоду, наїхав на людину. Постраждалий зараз у Ватутінській лікарні. Намагаємось попереджувати подібні аварії розяснювальними роботами”, – говорить інспектор Звенигородського відділу безпеки дорожнього руху Сергій Тертичний.
Водії вказують на перехрестя перед залізничним переїздом і вулицю Кривошеї. Там частіше страждають власники велосипедів. На першій локації — через складне перехрещення доріг. По Кривошеї ж автолюбителі нерідко їдуть за сто кілометрів на годину. Прямий трикілометровий відрізок дозволяє так розганятися.
Сергій РАДЧЕНКО