«Життя вимагає руху, треба вчитись, у будь-якому віці продовжувати навчання», – переконаний керівник найстарішої в Тальному автошколи

Усі люди діляться на дві великі групи: водіїв і пішоходів. А між ними ті, хто лише мріє про кермо. У час воєнного лихоліття, коли чоловіки захищають Україну, серед майбутніх водіїв побільшало жінок. У нашому місті існує чотири заклади, які займаються підготовкою водіїв.
Про роботу Тальнівського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України розповідає його директор Володимир Заболотній.
У комплект документів, які треба мати при вступі, входять медична довідка на право кермування, копії паспорта, ідентифікаційного коду й дві фотографії. Також майбутній слухач підписує угоду, у якій зазначено перелік обов’язків. Якщо він без поважних причин не відвідує заняття, то керівництво Клубу його відраховує без повернення сплачених за навчання коштів.
Запрацювали нові правила отримання водійського посвідчення. Навчання здійснюється у два етапи.
Перший – теорія – продовжується три тижні. Уроки тривають по 45 хвилин з невеличкими перервами. Лектор вивчає з учнями такі теми: Правила дорожнього руху; розгляд ілюстрацій із зображенням різних ситуацій на дорозі; вивчення знаків; пристрій автомобіля; профільне право; безпечний рух; медична допомога; основи безпечного перевезення вантажу та пасажирів. Після закінчення навчання у сервісному центрі МВС слухачі складають іспит.
Другий етап – курси з практики водіння, який триває два місяці. Після його завершення кандидат у водії складає практичний іспит в сервісному центрі МВС.
Пан Володимир каже, що в їхньому закладі можна навчатися й онлайн, але живе спілкування з викладачем та колегами набагато корисніше.
Плата за навчання до першого іспиту здійснюється двома-трьома траншами (як вигідно людям).
Бензин на обліку. Пальне для практики оплачується окремо з розрахунку 5 літрів на два уроки водіння.
Зміна методики. До липня 2023 року учні вивчали автосправу три місяці, одночасно опановуючи й правила дорожнього руху, і водіння. Спочатку кермували автотренажером. Інструктор з підопічними відпрацьовували команди, що висвічувалися на спеціальній дошці. Й аж через місяць від початку навчання учні сідали за кермо справжнього автомобіля.
Відмінність між водіями-жінками і водіями-чоловіками – це поширений стереотип. Уже давно кермування автомобілем – не суто чоловіча справа. Водійські здібності притаманні представникам обох статей. Сучасні жінки дуже мобільні й отримують посвідчення водія відразу після досягнення повноліття.
–На дорогах немає жінок і чоловіків. Є водії, – вважає Володимир Васильович. – Різниця між тим, як думають чоловіки і жінки, колосальна, але результат навчання має бути однаковим, – спокійне безаварійне кермування. Для інструкторів стать учнів не має значення.
Насамкінець Володимир Заболотній побажав усім здійснення найзаповітнішої мрії – перемоги України в цій страшній війні.
Наталія ГОЛОВЕЦЬКА



