Як у двох школах Тальнівської громади працюють отримані влітку лінгафонні кабінети - Вісті Черкащини

Як у двох школах Тальнівської громади працюють отримані влітку лінгафонні кабінети

Навчання із застосуванням інтерактивних технологій – давно не в новинку для шкіл великих міст-мільйонників. Однак радує те, що тепер можливість поглибити свої знання з іноземної мови у цьому році мають сотні дітей на Тальнівщині. Влітку до Кривоколінського НВК та Тальнівської ЗОШ І – ІІІ ступенів №2 завезли мультимедійне обладнання для лінгафонних кабінетів: по 15 новеньких комп’ютерів з навушниками для учнів та по 1-му – для вчителя, зі встановленим програмним забезпеченням, у кожну із шкіл – інтерактивну дошку та мультимедійний проєктор.
– Лінгафонні кабінети обійшлися у 300 тисяч гривень (по 150 тисяч на кожен) з місцевого бюджету. Це було співфінансування на умовах 50х50. Загальна вартість обох – 600 тисяч гривень. Провели тендер. Є невеличкий залишок – близько тисячі гривень. Хочу висловити подяку депутату обласної ради Ігорю Валерійовичу Новицькому за сприяння у реалізації такого важливого для освіти громади проєкту. Сподіваємося, у такій тісній співпраці будемо йти до кращого й надалі, – зазначала тоді начальник відділу освіти, молоді та спорту Тальнівської ОТГ Раїса Карман.


Запустити роботу лінгафонних кабінетів планувалося з 1 вересня. Тож зараз ми вирішили побачити, як користуються отриманою технікою у цих школах. Зокрема, 29 вересня поїхали до Кривоколінського НВК. Директор школи Тетяна Поправка переконана, що така техніка дасть можливість якісніше засвоювати дітям матеріал, покращити артикуляцію, швидше запам’ятовувати слова та перекладати тексти, та й слухати дітям буде комфортно, оскільки кожен із ноутбуків укомплектований навушниками. Для вчителів, як зазначає, працювати з такою технікою в радість.
У лінгафонному кабінеті школи відкрили студію «ІТ + англійська мова», якою керує Людмила Сивокінь – працює з учнями початкових класів. Нам випала нагода побувати на кількох заняттях, для третього та першого класу. Людмила Анатоліївна, після вітання і повторення з дітьми правил поведінки у студії, попросила 3-класників відкрити певну папку на робочих столах і першу з чотирьох наявних там ігор. Взялися повторювати артиклі: до запропонованих слів, що на картинках, добирали правильний з-поміж запропонованих варіантів. Цікаво, що за підсумками гри учень отримував бали – тут можна встановити особистий рекорд. Діти виконували завдання з радістю, не приховуючи емоцій, підтримували один одного, підказували, допомагали. Працювали і на комп’ютерах, і на сенсорній дошці. Людмила Анатоліївна розповіла, що ігри пише сама, а аудіозавдання бере здебільшого з інтернету, щоб діти чули гарну вимову. Каже, попри те, що займаються недавно і потрібен час, щоб вивчити дітей, щоб усе стабілізувалося, вже бачить користь, адже тут навчаються користуватися комп’ютерною технікою, вивчають клавіатуру, поглиблюють знання з англійської. За заняття встигають погратися в 4 гри: «Артиклі: закріплення», «Іграшки» (слухають англійською слова і шукають картинку з зображенням почутого), «Склади речення», «Розпорядок дня». Вперше до студії прийшов 3-класник Олег Кузьмінчук: «Мені тут дуже сподобалося, буду ще приходити, – сказав школяр. – На цих заняттях я швидше англійську вивчу». Цікаво, що справляються з завданнями і першачки. Граються, запам’ятовуючи назви кольорів, абетку також сприймають на ура.


Як пояснює Тетяна Поправка, можливості цієї техніки значно ширші – тут без проблем можна вивчати не тільки мови, а й навіть ази геометрії, використовуючи, наприклад, ту ж таки дошку. На базі лінгафонного кабінету запрацювала студія «Ментальна арифметика».
Коли лінгафонний кабінет привезли до Тальнівської ЗОШ І – ІІІ ступенів №2, директор Тарас Солошенко зазначав, що це покращить якість і результативність викладання англійської мови. «Все нове – радує. І наших дітей, і наших вчителів», – казав він.


5 жовтня побачили, як у цьому лінгафонному кабінеті опановують англійську учні 5-Б класу. Саме вивчали годинник. У невеликому кабінеті розставлені комп’ютери. Дітей у цьому класі багатенько, тому деяким доводиться сидіти за технікою по двоє. Але це не біда, адже наступного разу дітей поміняють місцями. Та й почути вимову можна і без навушників – вона звучить на кабінет. Місяць, як 5-класників тут навчає англійської молода, енергійна і комунікабельна вчителька Галина Кравченко. Не так давно вона прийшла працювати у школу №2, до цього викладала у санаторній школі.
Попри те, що до техніки і вчитель, і діти ще звикають, встигають зробити за урок надзвичайно багато – він насичений різноманітними вправами. Техніку тут використовують дуже активно: у навушниках, наприклад, слухають текст, за яким слідкують у книзі; виконують тестові завдання за визначений час (причому це ніяк не сковує дітей, а, навпаки, тільки додає азарту), які вчитель надсилає кожному та ін. Працюють і з інтерактивною дошкою: зображений годинник і вказаний час – роз’яснення, як правильно англійською буде сказати, наприклад, без четверті 10-та чи о пів на другу. Досить цікавою була робота у групках. Галина Ігорівна роздала учням завдання (на листах А4 зображені годинники) і стікери, на яких написаний час. Залишалося дібрати до зображення відповідний. Незважаючи на те, що кабінет невеличкий, діти, взявшись за руки, утворили коло (ніби великий годинник). У ньому на підлозі – багато зображень годинничків, на кожному – свій час. Діти отримали папірці з надписами англійською. Треба було не тільки прочитати, а й перекласти написане, а ще – знайти «свій» годинник. Працювали за часовою стрілкою. Досить цікава гра. Це і пізнавально, і захоплююче водночас. На кінець уроку встигають ще й у парах попрацювати. Спочатку діалог слухають у навушниках, потім – читають, спочатку про себе, а тоді – на загал. Жодна хвилинка уроку не пройшла даремно. Приємно, що Галина Ігорівна майже увесь урок спілкується з дітьми англійською. Вона лише зрідка перекладає сказане. Ще більше тішить те, що діти розуміють її і вільно відповідають.


– Одна справа, коли розмовляю я, інша – коли вони чують живу мову, як говорять англійці, американці, порівнюють. Це великий плюс. Це така наша мовна лабораторія. Вони всі сюди хочуть, – каже вчителька.
Ми можемо виконувати завдання на комп’ютерах. Коли слухаємо, краще запам’ятовуємо і розуміємо те, що почули, – кажуть 5-класниці Настя Ястремська і Каріна Біленко.

Ольга ОСІЯНЕНКО

15.10.2021 10:20
Переглядів: 1272
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.