Військовий з Тального розповів, чому відкрив власну справу
Мешканець Тального, що на Черкащині, Віталій Суботович вже рік захищає нашу Батьківщину у найгарячіших напрямках фронту. Паралельно із захистом Батьківщини займається бізнесом із використанням європейських технологій.
Про війну та бізнес ми поспілкувалися з Віталієм під час його короткочасного перебування вдома.
Ти відчував, що буде повномасштабне вторгнення?
– Так, я розумів, що таке станеться. На початку лютого уважно моніторив новини, соціальні мережі. Я відчув тривогу, коли у новинах побачив сюжет про те, що у Києві у посольстві рф активно спалюють якісь папери. «Збираються втікати», – подумав я. Це вже означало, що будуть якісь нехороші процеси.
Розкажи, як ти потрапив до лав ЗСУ?
– Починаючи з середини 2021, розумів, що заморожена фаза війни, яка тривала вже 7 років, далі такою не буде. І з початком вторгнення я пішов добровільно до військкомату. Спочатку проходив службу в одному з підрозділів ТрО, потім був направлений у бойовий підрозділ, де і проходжу службу.
У чому полягають твої обов’язки зараз, яку військову спеціальність маєш?
– Мій підрозділ виконує завжди різні завдання, деталізувати не буду. Кожен військовий володіє не тільки однією спеціальністю, адже потрібно і вміти вести бій, і володіти технікою та зброєю.
Яка іноземна зброя тебе найбільше здивувала?
– Допомога від західних партнерів приходить постійно. Я працював із іноземними гранатометами, кулеметами, мінометами, якість такої техніки вражає.
Що для тебе війна?
– Війна – це щосекундна боротьба за життя. Ти бачиш смерть, втрати, понівечені життя.
Довідка:
Віталій народився та виріс у Тальному. Має спеціальність «будівельник широкого профілю», також має документи на проведення висотних робіт. Був активним учасником Революції Гідності. Останніх 6 років проживав у Німеччині і працював на фірмі, яка займається будівництвом бетонних доріг, де з європейськими фахівцями побудував не одну сотню кілометрів автобанів. Ця справа настільки зацікавила чоловіка, що він вирішив цим займатися на Батьківщині.
Розкажи про справу, якою ти займаєшся?
– Я займаюся бетонуванням зерносховищ, складів, ангарів, робим під’їзні дороги до підприємств за європейською технологією і відповідною технікою. Підлогове покриття ангарів та складів має витримувати пересування важкої спецтехніки, у тому числі гусеничного типу, ось цим я і займаюся. Позитивний ефект від бетонних доріг для економіки країни різноманітний: знижується імпорт бітуму, зростає попит на вітчизняний цемент, падає споживання палива. Бетонна дорога більш стійка до зносу, не деформується при жаркій погоді і під впливом важкого транспорту, відповідно, на дорозі не виникає колії. Є хибна думка, що бетонні дороги дорожчі за асфальтні. Звичайно, не можна казати, що цементні дороги дешевші, але вони не дорожчі.
За якою технологією ти працюєш?
– Ця технологія називається RCC (Roller–Compacted Concrete) – бетон, покладений за допомогою ущільнення котками. Бетон укладають широкими, відносно тонкими шарами і ущільнюють. За такою технологією «укоченого бетону» часто укладають дорожнє покриття в США і Європі, зокрема Німеччині. Традиційна технологія асфальтового укладання не надто придатна для українського клімату. Дороги з таким покриттям постійно ремонтуються, але якість їх від цього не поліпшується. Досвід європейських країн, що почали будувати цементно-бетонні дороги, показав перспективність таких автобанів. І справа навіть не в моральній старості асфальтобетонної технології. Вона дискредитована неправильними методами її застосування.
Які переваги бетонних доріг ти можеш назвати?
– Техніко-економічні переваги цементно-бетонних покриттів перед асфальтобетонними незаперечні:
1. Досить висока міцність дозволяє пропускати важку автомобільну техніку;
2. Висока шорсткість поверхні допускає швидкісний рух автотранспорту в дощову погоду;
3. Малий знос дорожнього полотна;
4. Стійкість бетону для дорожнього будівництва до агресивного впливу навколишнього середовища;
5. Відсутність пилу;
6. Малий обсяг поточних ремонтних робіт;
7. Довговічність в порівнянні з асфальтованими дорогами;
8. Можливість механізації на всіх етапах будівництва;
9. Економічні переваги у порівнянні з асфальтованими дорогами.
Сьогодні бетоновані дорожні покриття регулярно будують у більшості країн світу. Тільки в США є більше 1 000 000 км дорожнього полотна з довговічним покриттям з бетону. З кожним роком кількість магістралей, побудованих за даною технологією, зростає. В Америці бетонні дороги складають 60% від загального числа автотрас. Перша економіка світу оцінила практичність бетонних доріг, які обходяться без капремонту до 40 років, – ділиться Віталій.
За словами чоловіка, при будівництві доріг у сільській місцевості, наближених до природних умов, бетон як будівельний матеріал є відміним рішенням. З його допомогою можна скоротити площу дорожнього покриття за рахунок:
• зміцнення тільки смуг руху (колійні дороги);
• збільшення кількості швів в дорожньому покритті проїжджої частини.
Незважаючи на те, що чоловік зараз проходить службу у ЗСУ, він створив команду однодумців, які втілюють його ідеї і застосовують дану практику в Україні. Його мрія – застосувати свої здібності на рідній Тальнівщині, розширити виробництво, створювати нові робочі місця. Хто має бажання допомогти герою даного матеріалу та скористатися послугами, які він надає, просимо телефонувати за номером: 09941764, Віталій.
– Війна закінчиться нашою перемогою. Бо ми – найкраща нація у світі. Ми – незламні, цим все сказано. З нами Бог і ми найсильніші, – говорить Віталій.
Ярослав КАРПОВІЦЬКИЙ
Читайте також: У Тальному поліція затримала неповнолітніх за те, що вони запрошували тальнівчан на збори проти московських попів