У Тальнівській санаторній школі відбувся практикум для вчителів

У Тальнівській санаторній школі відбувся творчий психологічний практикум для педагогічних працівників за методом ненасильницького спілкування Маршала Розенберга, відомого американського психолога, письменника, учителя, одного з найпомітніших сучасних лідерів руху за мир у всьому світі. Метод активно використовується в психології, конфліктології, педагогіці та інших сферах, де важлива взаємодія людей.

Ініціатором та натхненником впровадження його в навчальному закладі стала заступник директора з навчально-виховної роботи Гончар Тетяна Сергіївна, котра постійно цікавиться новинками як вітчизняної, так і зарубіжної педагогіки та психології. За реалізацію проєкту «Ненасильницьке спілкування» активно взялася творча команда санаторної школи, що складається із фахівців психологічної служби Володимира Богдана та Інни Чернишової, педагога-організатора Валентини Даниленко й учителя англійської мови Юлії Смірнової.

–Основна ідея методу полягає в тому, щоб виразити свої почуття та потреби без використання насильства, уникати критики й звинувачень, а замість цього спрямовувати увагу на те, які конкретні дії призводять до наших почуттів та потреб. Метод ненасильницького спілкування допомагає покращити взаєморозуміння між людьми, зменшити конфлікти та покращити якість відносин, – пояснює Валентина Даниленко.

Першим кроком реалізації проєкту став творчий практикум для педагогів «Ненасильницьке спілкування – знайди свій ресурс». Учителі переглянули лялькову виставу за мотивами книги «Ненасильницьке спілкування: мова життя» Маршала Розенберга. Та вони не були байдужими спостерігачами, а, навпаки, брали активну участь у виставі, різноманітних вікторинах та квестах. Саме такі нестандартні, креативні методи дали можливість творчій команді виконати основну мету та завдання методичної зустрічі: покращити емоційний стан педагогів та дати можливість віднайти ресурс для подальшої активної і продуктивної професійної діяльності.

Отже, у чому полягає метод ненасильницького спілкування?

Маршал вважав, що природне віддавання – частина гри під назвою «Робити життя чудовим», що ми можемо грати в цю забаву з будь-якою людиною й за будь-яких обставин.

Замість цього більшість із нас надає перевагу грі «Хто правий?» Ми всі так чи інакше граємо в неї, тому програють усі. Одна з найстрашніших речей у цій грі – покарання, бо коли людина програє, то заслуговує на страждання. Як каже Розенберг, «більш диявольського задуму освіти й виховання складно уявити». Ця гра використовується нами на всіх рівнях спілкування: від окремих сімей до націй. Іншою стороною насильства, як не дивно, є винагорода. Чому? Бо маєте щось заслужити. А ще це значить, що хтось має бути суддею в цьому процесі, тобто знати що правильно, а що – ні.

Для більшого розуміння того, як працює ненасильницьке спілкування Маршал застосовує тваринні метафори. Шакал грає в гру «Хто правий?». Це дуже розумна істота, яка завжди напоготові атакувати, постійно дивиться з підозрою, завжди в напрузі. Жираф грає в гру «Зробити життя прекрасним», бо розмовляє мовою серця, має довгу шию, яка дає змогу бачити далі, ніж інші, глибше, усвідомити справжні мотиви й потреби людини й дає шанс розуміти їх. «Усе, що ми робимо в житті не крізь енергію природного віддавання, має свою ціну», – навчає Маршал Розенберг.

–Наступні кроки здійснення проєкту «Ненасильницьке спілкування» – активне впровадження його серед учнів і батьківського колективу освітнього закладу, – каже педагог-організатор Валентина Даниленко. – Адже створити атмосферу довіри, злагоди й емоційної безпеки можливо лише спільними зусиллями учнів, учителів, батьків та адміністрації.

Наталія ГОЛОВЕЦЬКА

Читайте також: Допомога від благодійників, сучасне обладнання та якісні послуги: як розвивається Тальнівська лікарня

Читайте нас також в Telegram!

12.03.2024 10:38
Переглядів: 1227
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.