«Складіть договір, а то відключимо газ»: у Тальнівській громаді жителі стурбовані повідомленнями від газовиків
«Я вас дуже прошу, зверніться до них, хай вони прояснять вам, щоб ми знали що нам робити» – не пройшло і місяця, як до нашої редакції знову почали надходити скарги на Тальнівське газове господарство на Черкащині. Разом із квітневими платіжками жителям Тальнівської громади почали приходити повідомлення про необхідність заключати договір на технічне обслуговування газопроводів та газового обладнання.
Жителька Тального Марія зазначила, що колись обслуговування газового обладнання входило у вартість газу. Що відбувається зараз – незрозуміло.
–Тут нічого не сказано – складіть договір, а то відключимо газ. Розумієте, це ж не тільки для мене, у нас по вулиці майже всі пенсіонери живуть і всі обурені цими записочками. Бо в них нічого конкретно не сказано. Я не розумію, що це у них за фокуси такі, що вже хочуть нам газ відключати. Раніше була одна платіжка і все робилося, а зараз вони хочуть і за газ вартість підняти і ще й ці договори укладати. Це взагалі якась обдиралівка! – жаліється жінка.
Нижче наводимо текст листівки:
«АТ «Черкасигаз» повідомляє, що згідно вимог чинного законодавства України, власник повинен забезпечити технічне обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових будинків шляхом укладання відповідного Договору, оскільки газопроводи є об’єктами підвищеного ризику. Договір на технічне обслуговування газопроводів та газового обладнання Ви можете укласти як з АТ «Черкасигаз»так і з іншою організацією, яка має дозвіл на виконання таких робіт.
У разі не забезпечення власником технічного обслуговування газопроводів та газового обладнання житлового будинку система газопостачання підлягає відключенню із встановленням заглушки.
В разі виникнення питань, звертатись до Тальнівського управління експлуатації м. Тальне вул. Небесної Сотні ,114. Тел. (04731)3-10-34, 0984498412»
Що відомо: наразі тальнівчани сплачують за газ двома платіжками: першою розраховуються за спожите блакитне паливо, а іншою – за його розподіл, тобто доставку. Однак, після незрозумілих повідомлень від газового господарства, виходить, можна говорити й про появу третьої? Питання у нас виникли, тому телефонуємо за вказаними номерами – у відповідь чуємо лише гудки.
Розібратися у ситуації, за проханням жителів громади, намагаємось зателефонувавши до начальника Тальнівського управління з експлуатації газового господарства Миколи Костирка. Він, спочатку привітно вітається, але тільки дізнавшись, що його турбують журналісти – кидає слухавку зі словами: «До побачення, я вас не знаю!».
Разом із головним редактором вирішуємо відвідати особисто управління та все таки дізнатися відповіді на питання людей: що це за договір, скільки за нього необхідно буде платити і які ж послуги, про яких ні слова не сказано в повідомленні, надаватиме споживачам господарство? «Стукайте і вам відкриють» – говорить народна приказка. Стукайте і вас проігнорують – кажемо ми. У приміщенні управління – купа дверей та кабінетів, однак місця, де працює Микола Олексійович ми так і не знайшли. Запитуємо у працівників – де його кабінет. На що не отримуємо чітку відповідь, бо десь він є, а де – не зрозуміло. Далі виявляється, що ні начальника, ні головного інженера, ні взагалі будь-кого, хто міг би прокоментувати ситуацію – немає на робочому місці. Всі, якимось чином, опинилися на загадковому виїзді і коли будуть, ніхто із працівників не знає.
Додамо, в одному із дзвінків до редакції зі скаргою на газове зверталась сусідка 86-річної тальнівчанки Валентини, яка розповіла нам, що пенсіонерка не могла підпалити газового котла, почала звертатися в управління, на що їй відповіли – приходьте, пишіть заяву. Звичайно ж, вона не могла самостійно дістатися їх приміщення.
– Лише після того, як я почала дзвонити скрізь, куди це можливо, вони приїхали і зробили свою роботу. То якщо у них там такий кордебалет, то навіщо складати ці договори? – сказала вона.
Переконавшись на власному досвіді, що в установі із організацією роботи є певні складнощі, знову телефонуємо до Миколи Костирка. Він відповідає, але як тільки чує, що це журналісти – знову кидає слухавку.
За коментарем ми звернулися до міського голови Василя Сідька, який пообіцяв розібратися у ситуації. Пізніше Василь Петрович зазначив, що Костирко ігнорує і його, говорячи що він то на нараді, то десь по справах – його ж заступниця прокоментувати повідомлення від газового господарства не змогла. Тож міський голова пообіцяв нам, що у понеділок навідається до Миколи Костирка особисто.
Наші журналісти будуть слідкувати за перебігом подій у цій епопеї та інформуватимуть читачів. Адже, якщо навіть представники влади та журналісти не можуть дізнатися відповіді, на здавалося б, нескладні питання, то що тоді робити всім іншим споживачам? Чи усім, хто хотітиме прояснити, для чого їм потрібно укладати ще один договір, управління відключатиме газ та ставитиме заглушки? Якщо ви маєте нарікання на роботу газового господарства, яке обслуговують нашу громаду, телефонуйте в редакцію газети «Новий Дзвін» (098–962–57–39), усі дзвінки анонімні.
Тая АГАВЕРДІЄВА
Читайте також: «Без всяких погоджень і дозволів»: люди у селі на Тальнівщині скаржаться на свавілля газовиків