«Перестаньте красти, і всім буде добре»: керівник тальнівського «Водоканалу» про підняття тарифів, лічильники та боржників
Наша редакція розпочинає нову рубрику, у якій ми будемо ставити важливі запитання до керівників державних структур, представників влади та місцевого самоврядування Тальнівської громади на Черкащині. Зазвичай у тальнівчан більше всього запитань до установ ЖКГ. Отже, першим ми вирішили поспілкуватися з керівником «Водоканалу» Володимиром Гречкою.
Диспетчери «Водоканалу» часто не відповідають на дзвінки, і тальнівчани не можуть дізнатися, чому у них немає водопостачання. Як у вас організована робота із сповіщення населення про ремонті роботи, аварії тощо?
– Якщо плануємо ремонтні роботи, ми повинні оповістити населення про це заздалегідь. Ми постійно публікуємо інформацію про ці роботи на нашій сторінці у Facebook та в групах, створених по селах та мікрорайонах. Також у нас є і мобільний, і стаціонарний телефони. Диспетчер у нас один. Можливо, ця людина десь відійшла і не взяла із собою телефон. Це ж людський фактор. Тому краще кілька разів зателефонувати. Бо у нас же як, один раз зателефонували, слухавку не взяли, все – не можна додзвонитися.
Усі знають, що із водопостачанням на Масиві є проблеми. Як ви їх вирішуєте?
– Води зараз на Масиві достатньо, минулого року ми проводили там ремонтні роботи і зараз ситуація трохи покращилась. Але вирішити проблему повністю ми зможемо тільки тоді, коли підключимо 75 свердловину. Це потрібно для того, аби покращити якість води, а у Здобутківському каскаді вона найчистіша, адже чесно кажу, певні параметри нашої води бажають бути кращими. І однозначно, поки не поміняємо всі трубопроводи як зовнішні, так і внутрішні – ситуація буде плачевною. А це, самі розумієте, мільйони. Реалізувати інвестиційні проєкти важко через воєнний стан у країні.
Як взагалі ви працюєте зі своїми споживачами? Чи перевіряють контролери лічильники?
– У нас 8757 будинків, які ми обслуговуємо у 18 населених пунктах і лише вісім контролерів. Зайти в кожен будинок чи квартиру кожного місяця фізично не можемо. Але ми намагаємось хоча б раз у квартал перевіряти. По селах, на жаль, ще тяжче це все організувати.
Встановлення загальнобудинкових лічильників у Тальному викликало багато обурення від мешканців будинків. Поясніть, чому це було необхідно?
– Є закон про житлово-комунальні послуги. Є наказ Міністерства про затвердження методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг. Це все обумовлено законодавчими актами, від яких, подобається це комусь чи ні, ми відходити не будемо. Що стосується заяв, коли кажуть «чому ми маємо платити за боржників?» – то це не так. Ні. Боржник – це наша з ним історія. У нас це все контролюється, якщо борг більше двох місяців, однозначно формується претензія до споживача. Як тільки людина помічає цю претензію, одразу біжить до нас. Якщо ми бачимо, що там якась життєва ситуація так склалась, то йдемо назустріч, а якщо «я не буду платити, бо я сильно розумний», то питання передається юристу.
Але ж різницю все одно платять всі жителі будинку. Чи чесно це?
– Виходить, що так, платитимуть різницю всі. Просто раніше – це були проблеми Водоканалу. А як Водоканал згідно закону по загальнобудинковому лічильнику нарахував і розподілив згідно методики ту різницю, знову ж таки, на підставі закону, це вже почало стосуватися кожного. Як тільки вдарило по гаманцях, то одразу ж усі почали розповідати, в кого там де врізки, магніти тощо. Таким чином ми почали виявляти, із подачі сусідів, де які є проблеми. У нас був один такий будинок-боржник, який після такого от відпрацювання раптово почав сходитись у показниках із нами. Адже все те що було приховане, стало явним. Люди добрі, перестаньте красти і всім буде добре.
Незабаром буде сезон поливу городів. Які плани у «Водоканалу» щодо цього?
– Якщо в домоволодінні є лічильник, ми не можемо заборонити поливати. Ми можем тільки застерігати людей, щоб вони ставились до цього відповідально. Якщо ж там лічильника немає, то по перерізу труби, згідно методики, можна нарахувати такого, що точно не сподобається, тому, хто таким займався.
Яка ситуація із насосами? Скільки вдалося замінити минулого року і скільки плануєте в цьому?
– За минулий рік у Тальнівській громаді замінено 23 насоси: із них 9 нових та 14 відремонтованих, які нам вдалося скрутити із неробочих. Зараз воно все діє, вдалося замінити третину насосів. Переважно минулого року ми працювали по селах, адже ситуація із водогонами у селах громади набагато гірша, ніж у Тальному. У цьому році закупили ще 7 насосів, один буде резервний, а 6 ми плануємо замінити до травня. Один вже поставили у Романівці, адже там стояв старий насос уже із дірками.
У бюджеті 2023 року було закладено мільйон гривень на заміну водогонів. Коли ви плануєте проводити ці роботи та скільки кілометрів маєте замінити?
– Ми плануємо, не мало і не багато, замінити 6 кілометрів водогону і роботи ці вже почалися. У Лащовій замінили частину, там була аварія і після її ліквідації там провели ще й ці роботи. Конкретно зараз хлопці працюють по Легедзиному. Переважно замінювати будемо по селах.
Чому ви підняли тарифи під час воєнного стану? Чи мали ви на це право і з чим це пов’язано?
– Багато хто зараз маніпулює воєнним станом. Нас не бомблять? Не бомблять. У нас жодне підприємство не виїхало. У нас нічого не помінялося в плані того, що перестали виплачувати зарплату. У перші три місяці, звичайно, всі не розуміли, що робити і як жити. Зараз же все працює, то і є закон, який чітко регламентує роботу підприємства ЖКГ, де чорним по білому написано, що підприємство зобов’язали в серпні подати розрахунки собівартості, з відповідним пакетом документів до органу, який затверджує тариф. Тобто конкретної вказівки підприємствам не подавати цифри не було. Ми просто дотримуємось законодавства.
Раніше ви стверджували, що вода у кранах тальнівчан – не технічна. Який стан води зараз?
– Проблеми є, і ми цього не приховуємо. Наприклад, у Романівці проблеми із жорсткістю води, так само і по Тальному є певні питання, але ці показники плаваючі. Сказати, що у нас вода технічна і нею не можна користуватися – я не можу. Ми робимо всі аналізи води. Якщо вона не відповідає нормам, вживаються заходи.
Чи п’єте ви воду, яка тече із кранів?
– Особисто я п’ю, а для дитини своєї, якій зараз рік і вісім місяців – купую очищену.
Якщо у Вас є зауваження чи скарги на роботу «Водоканалу» чи його посадових осіб, звертайтеся на гарячу лінію редакції (+380969625739). Всі дзвінки анонімні.
Тая АГАВЕРДІЄВА
Читайте також: «Поборемо, здолаємо»: понад 60 тисяч гривень для ЗСУ під час благодійного концерту зібрали у Кривих Колінах на Тальнівщині