«Передайте йому, що люди після роботи звикли митись, а не раз в тиждень»: тальнівчани через мережу передають привіт керівнику «Водоканалу» у Тальному
Вже не вперше у Тальному на Черкащині місцеві жителі залишаються без води. Проблема відсутності водопостачання у місті, як кажуть, не нова. Щороку у літній період значна кількість мешканців, як багатоквартирних, так і приватних будинків змушена запасатись бутлями, пляшками та відрами з водою, щоб мати змогу елементарно помити руки та посуд.
– У літній період у нас води більше немає, ніж є. З’являється вона лише із самісінького ранку і то на годину, або пізно вночі. Але навіть коли вона є, то дуже слабкий напір – попрати речі, наприклад, майже не можливо, – каже місцева жителька Аліна, яка мешкає в районі автостанції.
За її словами, мешканці багатоквартирного будинку, у якому вона мешкає, неодноразово звертились до «Водоканалу», адже у них із підприємством є договір, у якому «Водоканал» зобов’язується надати послуги із водопостачання конкретному будинку. Та, виходить, гроші комунальники по договору беруть вчасно, а роботу свою виконувати не хочуть зовсім.
І скарги на роботу «Водоканалу» далеко не поодинокі і, скажемо так, небезпідставні.
Тальнівчанин Володимир Діденко у місцевому фейсбук-пабліку зазначив:
– Хто особисто знає пана Гречку (ймовірно, йдеться про директора КП «Водоканал» Володимира Гречку, – ред.), передайте йому, що люди після роботи звикли митись, а не раз в тиждень, як він. На вулиці Комунальній кожного вечора немає води: ні помитись, ні в туалет сходити, ні вечерю зварити! Агов! Гречко! Де вода? Ви нам брешете, що поливають. То контролюйте, хто городи поливає, а не всіх винними робите.
Обурення чоловіка активно підтримали й інші місцеві жителі. Кажуть, що води вечорами немає майже скрізь.
– На вулиці Юрія Паращука люди поливають шлангами полуницю, городину і ніхто нікого не боїться. А на Макотерчику мешканці ждуть до 23:00, щоб на якусь годину ту воду впіймати, – каже тальнівчанка Оксана Поліщук.
Підтверджують нам це і інші жителі цієї вулиці. Виходить, що славнозвісна «робота із поливальниками» так і залишилась лише словами. І замість того, щоб працювати із тими, хто витрачає воду кубометрами, не завжди за законом та з лічильниками – вимикають воду просто всім і страждає майже усе місто. Наприклад, жителі вулиці Некрасова теж скаржаться на те, що вже понад місяць води немає ні вдень, ні вночі. На вулиці Базарній, Майданецькій, Чорновола – місцеві теж говорять про те, що ввечері води не дочекатися.
– На вулиці Богдана Хмельницького нормального напору води ніхто ніколи і не бачив. А що? Люди пристосувалися, от і добре, проблема вирішена. Про полив можна лиш мріяти, так біжить, що і заснути можна, – каже тальнівчанка Оксана Тицькун.
Щоб прояснити ситуацію журналісти «Нового Дзвону» звернулися за коментарем до директора КП «Водоканал» Володимира Гречки.
– Зараз іде великий розбір води, насоси просто не встигають такі об’єми перекачувати. Багато людей поливають городи, великі витрати через басейни, купання тощо. Півтора місяці у нас немає жодної краплини дощу, через це воду люди беруть із кранів. І беруть масово, використовують кому-як заманеться. Наші рейди якісь результати дають, але у нас всього 9 контролерів, і перевірити усю громаду одночасно ми просто не в змозі, – зазначив він.
Однак, самі тальнівчани говорять, що ніяких контролерів вони не бачать. Як поливали люди городи, так і поливають. Місцеві жителі обурені тим, що змушені платити захмарні суми по рахунках за воду та водовідведення, але підприємство, яке зобов’язане надавати ці послуги, чомусь, не поспішає витрачати ці кошти за призначенням. Хіба це проблема тальнівчан, що не вистачає контролерів? За результатами проведених рейдів, за травень працівники «Водоканалу» виписали 34 претензії за безоблікове споживання води: з них 15 у Тальному, всі інші – по селах громади. При населенні міста близько 13 тисяч жителів всього 15 порушників.
За словами Гречки, підприємство не обмежує подачу воду, а навпаки перевело все обладнання на максимальну потужність. Однак, каже, що тиск у мережі підіймати вони не можуть, адже ці мережі старі і є загроза їх пориву, а це ще гірші наслідки. Питання у наступному: на що тоді виділяються кошти із місцевого бюджету, якщо мережі, як були старі і не відремонтовані, так і залишаються. І з року в рік жителів громади годують обіцянками покращити стан водопостачання, але віз і нині там. Ще у 2020 році директор «Водоканалу» говорив про те, що проблему вирішити можна:
– Перш за все – це заміна насосного обладнання свердловини. До Нового року будуть куплені та замінені насоси та мережі. Тобто, надія на покращення водопостачання є, – запевняв він.
Пройшло три роки, не змінилося нічого, навіть виправдання все ті ж – поливальники та старі мережі. А громада, як зауважив сам Гречка, «продовжує страждати».
– Люди мають розуміти, що без економного використання води ми будемо й надалі страждати, – каже він. Тільки справа от в чому, як можна економити те, чого немає?
Якщо у Вас є зауваження чи скарги на роботу «Водоканалу» чи його посадових осіб, звертайтеся на гарячу лінію редакції (+380969625739).
Всі дзвінки анонімні.
Тая АГАВЕРДІЄВА