Ожеледиця на тальнівських дорогах: чому вкотре не вдалося уникнути колапсу

Жителі Тальнівської громади нарікають на несвоєчасне чищення та посипання доріг. Бачимо, що нині рух деякими вулицями міста, сіл, а також тротуарами надзвичайно небезпечний. Чули та бачили непоодинокі випадки травмувань, а в Тальнівській лікарні у четвер 13 січня вишикувалася довжелезна черга до лікаря-травматолога. Звісно, адже погода, як то кажуть, нельотна – подекуди поверхня вкрита льодом та замаскована снігом.
У комунальному підприємстві «Тальне-Сервіс», де мають слідкувати за цією ситуацією та забезпечувати всім жителям громади, як у місті, так і по селах безпеку руху, стверджують, що трудяться з усіх сил. Славнозвісний новенький МАЗ, як розповідає керівник КП Віталій Марченко, постійно в русі. За допомогою цього транспорту розчищають та посипають дороги громади. Починають працювати з 5 години ранку, а той з першої ночі, в залежності від погодних умов.
– У середньому МАЗ проїжджає 205 км. – це містом і селами. Наприклад, вчора був маршрут Тальне–Криві Коліна–Лоташеве, а потім поїхав Тальне–Здобуток–Глибочок–Колодисте. Перше сипимо та горнемо там, де проїжджають шкільні автобуси та автобуси загалом, під’їзди до садочків, шкіл, кладовищ і центри населених пунктів. У села восени ми розвезли посипковий матеріал, там ним наші працівники по благоустрою вручну посипають необхідні місця. У населені пункти, де є проблемні та небезпечні ділянки доріг, схили, приїжджаємо частіше. З тим потенціалом, що маємо, трудимося як можемо. Просимо поставитися з розумінням, – коментує Марченко.
Загалом у комунальному підприємстві для утримання доріг використовують таку техніку: один трактор з ковшем, який стоїть постійно на загрузці посипкового матеріалу, МАЗ, трактор МТЗ-82 для прогортання, ще один невеликий трактор, який і прогортає, і посипає тротуари та менші вулиці, також задіюють вантажні автомобілі ЗІЛ-130 та ГАЗ-52 для доставки посипкового матеріалу, а іноді за потреби з цього транспорту працівники посипають дорогу вручну.
Як зауважує керівник підприємства, цієї техніки не достатньо, аби справитися з погодними випробуваннями по всій громаді. З січня 2022 року всі дороги громади перейшли на обслуговування до «Тальне-Сервіс», тому Віталій Марченко наголошує, що працівники трудяться на повну силу.
То в чому ж проблема? Чому тальнівські групи у соціальній мережі рясніють коментами на кшталт – «Вулиці та тротуари – суцільний каток. А у нашої влади все під контролем: ні мер, ні його заступник пішки не ходять. Вони на джипах проїдуть, а на народ їм начхати».
Чи читав обурливі відгуки та як бачить ситуацію, запитуємо у самого міського голови Василя Сідька. Могли б запитати у профільного заступника, проте він відмоляється що-небудь пояснювати. Отож у четвер після обіду йдемо до міського голови за обґрунтованою відповіддю.
– Зима цього року специфічна, нема такого, щоб замерзло і потім розтало. Дійсно, треба посипати. Однією машиною не закриємо всю громаду, сільгоспвиробники обіцяють чистити, але посипати у них нема чим. Більше 400 тон посипкового матеріалу уже з початку зими висипали. Погоджуюся, трохи не добігаємо. Як було ШРБУ-48, ми були спокійні. А тепер трохи людський фактор і техніки не вистачає. Може, пробачите на перший раз, – каже Сідько.


Як видно, серед головних причин він бачить недостатню кількість техніки, враховуючи недавно придбаний новенький МАЗ. Так, Тальнівська громада чималенька, і техніки, зрозуміло, не вистачає. Та є одне «але». Гарний господар цим питанням задався б ще у серпні, а не у січні, і не сподівався на безсніжну зиму. А під заяложеною фразою «людський фактор» бачимо не що інше, як незлагоджену і дещо стихійну роботу відповідних служб. Бо як назвати тоді, коли у перший невеличкий сніг у місто виходить трактор з обірваним ковшем або незаправлений пальним трактор. І це після того, як в переддень міський голова в присутності преси та телеканалу «Альфа» розповідає, що громада готова до зими – хіба є проблема з тягачем.
Тепер бачимо, як готові. Ми живемо у час інформаційних технологій і про погіршення погодних умов дізнаємося заздалегідь. Виникає наступне запитання: чому, знаючи, що з ночі почнеться ожеледиця, не організувати роботу комунального підприємства так, щоб люди не відчували дискомфорту? Зрозуміло, відповідної техніки, яка б заходила на маленькі вулички і закоулки, враховуючи специфіку рельєфу міста, немає.
Аби уникнути соціальної напруги, можна було звернутися до людей і попросити без зайвої необхідності не виходити з домівок. Запевнити, що про них не забули і після того, як посиплять центральні вулиці та під’їзди до стратегічних об’єктів (шкіл, садочків, лікарні, пошти), візьмуться за вулички, провулки і всі закапелки. А там, дивись – і погода зміниться… Нам здається, для цього в міській раді є цілий відділ, та на сторінці у фейсбуці про це ні слова.
А для того, щоб полегшити роботу жінок-двірничок, які вручну розкидали суміш, (а мав би посипати спеціальний трактор з лійкою), треба було зобов’язати усіх підприємців міста посипати частину тротуарів на підході до своїх магазинів. І це нормально – така схема має успіх в багатьох містах і містечках, звичайно, де є господар та відчувається його міцна рука. Не посипаними деякий час залишалися і сміттєві майданчики на окремих вулицях міста, про це повідомила директорка ПрАТ «Комунальник» Людмила Росол, яка попередила, що за транспортним може настати й сміттєвий колапс.
Можливо, у наших сусідів ситуація не краща. Як каже нам заступник Маринченко, чого ви не дивитися, що робиться в інших районах. Але дозвольте, шановні керманичі, рівнятися на кращих, а не на гірших. І те, що при жодній владі вулички в Тальному не посипалися і не розчищалися, нас зовсім не тішить. Люди обрали вас, бо хочуть, щоб не було так, як при ваших попередниках. А краще і безпечніше.
Залишається порадити жителям громади придбати якісну зимову шину та взуття з неслизькими підошвами, бо на владу надії мало. Найближчі снігопади цьому підтвердження.

Ліна ЯЛОВСЬКА

Читайте також: Поки в центрі Тального топчуть кашу, у закапелках мусять сідати на шпагат

19.01.2022 16:45
Переглядів: 973
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.