«Не достатньо просто дати в руки телефон»: логопед-дефектолог із Тального про розвиток мовлення у дітей
14 листопада відзначають Міжнародний День логопеда – професійне свято представників однієї з найбільш важливих соціальних професій. Зрозуміло, кожному хочеться, щоб його дитина заговорила раніше. Наша співрозмовниця, логопед-дефектолог Анна Мироненко з Тального на Черкащині наголошує, для того, аби у дітей не було проблем із вимовою, найперше з ними потрібно розмовляти. До того ж, багато.
Анна – тренер в Центрі розвитку дитини SMARTUM. Вона проводить курси із підготовки до школи, а саме Букварику та Читарику. Нині жінка закінчує магістратуру за спеціальністю вчитель корекційної роботи. В академії вона працює вже рік, до того займалася із дітками індивідуально.
– Ця сфера мене захопила, оскільки я сама мама двох донечок. Мені було цікаво здобувати всі ці знання і практикувати їх зі своїми дітьми. Перша освіта у мене економічна, я працювала і бухгалтером, і була приватним підприємцем, але відчувала, що це не моє, тож була в пошуках себе. Із народженням дітей, я почала вивчати різноманітну інформацію про їх розвиток і перевіряти все на практиці, – зазначає Мироненко.
Анна говорить, що нині проблема із мовленням у дітей є достатньо поширеною.
– Частіше за все така проблема виникає, коли у батьків немає часу, щоб приділяти його для розвитку дітей. Не достатньо просто дати дитині в руки телефон та ввімкнути мультик, із нею потрібно багато розмовляти. Можна читати книги або навіть, коли йдете вулицею, розповідати про все, що бачите навкруги.
За словами Мироненко, навчати читати дитину варто вже із 4-5 років. Адже це саме той вік, коли діти швидко навчаються і ніби губки, всмоктують у себе все нове та цікаве.
– Наприклад, на заняттях із Читарики ми із дітками все вивчаємо по рівнях. Спочатку читаємо складами, потім словосполученнями, далі – реченнями, і четвертий рівень – вчимося читати повноцінні тексти. Діти можуть займатися одразу, наприклад, із третього рівня, якщо вже мають для цього базу. Також для правильної дикції ми використовуємо на заняттях скоромовки. На уроках ми працюємо за підручниками, також отримуємо домашні завдання у зошитах, а потім закріплюємо отримані знання на нашій спеціальній платформі
Анна розповідає, що спочатку їй було складніше проводити групові заняття, але після року практики – це дається легше. Вона говорить, що для того, щоб працювати із такими маленькими дітьми, необхідно їх розуміти. Потрібно до кожного знаходити свій підхід, адже ще змалку кожен з них індивідуальний. У цьому їй допомагає власний материнський досвід та розуміння потреб дітей.
– Мені дуже хочеться розвиватися у своїй професії, щоб мати змогу допомогти дітям. Я мрію про те, щоб усі наші дітки гарно розмовляли, тому хочеться їх навчати і вкладати у їх голівки нові і нові знання.
Тая КАЯФЮК