На Тальнівщині батьки нарікають на онлайн-навчання школярів
За місяць навчання вдома карантинокриза вдарила по учасниках навчального процесу, а найбільше – по батьках та дітях. На підтвердження цього – емоційні дописи й коментарі в одній із тальнівських груп. Батьки (є серед них і бабусі) звертаються до вчителів Тальнівської ОТГ переглянути підхід до організації дистанційного навчання, яке зводиться лише до того, що дітям скидають завдання та вимагають фото виконаних робіт.
«А хто буде пояснювати нову тему? Хто буде виконувати викладацьку роботу, за яку ви отримуєте зарплату?» – запитують батьки. «Не ображайтеся, але в мене, як у мами, в пріорітеті фізичне і моральне здоров’я дитини – вчасно погодувати, покупати і т. д., а не доводити себе і дитину до істерики, – пише мама іншого учня. – Повторюся: я не вчитель, кожен має робити свою роботу! І мені не лінь зробити з дитиною домашку, але пояснити їй новий матеріал – то зовсім інша справа. Думаю, що найкраще було б робити не нове і незрозуміле, а те, що дитина розуміє, а все нове можна буде надолужити у наступному році».
За роз’ясненнями ми звернулися до начальника відділу освіти молоді та спорту Тальнівської міської ради Раїси Карман:
– Сьогодні складно усім: і батькам, і дітям, і вчителям. Це ще один виклик, з яким обов’язково ми впораємося, але лише разом: мудрі освітяни, дбайливі батьки і наші діти. За роки моєї праці (32 роки роботи педагога) маємо такий випадок вперше. І тому не можемо надати уніфікованого алгоритму. Треба виходити індивідуально з роботи вчителя та учнів. На мою думку, не потрібно вимагати від них зараз контролю одне за одним, це не кращий вихід із ситуації. Ми всі опинилися в тенетах вірусу, і якщо на терези поставити науку або життя дітей, то все-таки переможе життя, при всій повазі до науки.
У сучасних умовах карантину вчителі працюють з учнями, що перебувають удома, використовуючи технології дистанційного навчання, звичайно, враховуючи матеріально-технічні можливості закладу освіти (точніше, самого вчителя) та учнів. Вчитель самостійно обирає платформу, з якої буде спілкуватися з дітьми: Zoom, Skype, Instagram, GoogleHangouts чи іншу. Для цього, правда, треба дозвіл від батьків, бо це все-таки втручання у приватне життя. З моїх 18 учнів, наприклад, на відеозв’язок виходять максимум 14. З багатьох різних причин.
Держава також потурбувалася про дітей на карантині: з 6 квітня почали транслювати телеуроки на окремих телевізійних каналах та ютуб-каналі МОН. Та й тут не все пішло, як того хотілося.
Часто батьки запитують: «Чи відбувається звіт вчителів за проведені уроки?». Відповідаю: керівники закладів можуть передбачити звітування на час роботи за гнучким графіком, але це вже залежить від директора. Адже нашим закладам державою гарантована автономія. Це право закладу самому приймати рішення в межах, визначених законом.
Щодо оплати праці вчителів, то тут все чітко. Відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України, у випадку, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводяться з незалежних від учителя причин (епідемії, метеорологічні умови тощо) оплата його праці здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що вчитель виконує іншу організаційно-педагогічну роботу. Тому оплата праці вчителів, вихователів, включаючи вихователів груп продовженого дня, музичних керівників, викладачів, інших педагогічних працівників навчальних закладів здійснюється з дотриманням умов чинного законодавства.
Батьків також цікавить, чи буде проводитися перевірка знань учнів. Так, відповідно до вимог чинних програм. Тому вчителі роблять нотатки щодо оцінювання знань, для цього використовують онлайн-платформи. Успішність учнів з цих платформ буде перенесена вчителями в журнали після закінчення карантину. Також буде проведено підсумкове оцінювання, враховуючи результати при навчанні дистанційно. А державна підсумкова атестація (ДПА) для учнів 4 і 9 класів скасована. А ще батькам не слід забувати, що новий навчальний рік розпочинається щоразу з повторення, узагальнення та систематизації вивченого. Думаю, у наступному навчальному році, таких годин буде суттєво збільшено.
Як бачимо, проблем у нас вистачає. Це і матеріально-технічна база навчальних закладів, не дивлячись на те, що нами було закуплено немало техніки у рамках кількох освітніх проектів, але цього наразі недостатньо. Щоб вчитель міг провести якісно віртуальний урок, у нього має бути доступ до потужного комп’ютера та веб-камери з високою роздільною здатністю. Ніде правди діти, це і рівень технічної підготовки вчителів, і проблема з Інтернетом у селах району (мова не лише про Соколівочку). Пам’ятаймо: нинішня ситуація – це виклик для всіх, і проблеми маємо долати згуртовано. Нехай береже нас Господь!
Ліна ЯЛОВСЬКА