Керівник тальнівського «Водоканалу» відповів на запит редакції газети

Щороку, особливо у літню пору, жителі Тального на Черкащині відчувають проблеми з водопостачанням. До постійних поривів, які, на жаль, часто трапляються через зношену систему, додаються і перебої через надмірне використання води жителями громади. Востаннє порив у місті стався минулими вихідними і жителі мікрорайону Макотерчик змушені були сидіти без води дві доби, і це при тому що на вулиці 30-градусна спека. Ми зібрали з різних джерел запитання жителів громади і звернулися з ними до керівника підприємства Володимира Гречки.

– Розкажіть, будь ласка, про загальний стан мереж водопостачання у громаді?

– Всім відомо про стан наших мереж: вони аварійні. Звісно, через те й трапляються пориви, але точно не з вини працівників «Водоканалу», бо нелогічно нам створювати проблему, щоб потім її ліквідовувати. Тобто, стара мережа, вона рано чи пізно виходить з ладу. Десь є порив, десь є задвижка, яка запала, десь є насос, який перегорів. Якщо з насосами ми розібралися, і вони працюють нормально: ми збалансували тиски, багато насосів поміняли, поставили захист – зробили певні технічні маніпуляції, аби свердловини і насосні станції тримати більш-менш успішно, то мережі, – вони не контрольовані. І де і коли наступного разу порве, ніхто не скаже. Якщо взяти по мікрорайонах, то на Макотерчику і на Масиві – у них однаково часто трапляються аварії. Якщо невеличка, то її можна ліквідувати за пів дня, а бувають пориви, що треба 2 дні шукати. Останній порив ми шукали 1,5 доби. При чому, в неділю з 10-ої ранку і до 8.30 вечора ми його так і не знайшли. А він був на території податкової, у закинутому колодязі, який засипаний землею, і ми навіть не знали, що там є колодязь. Ми його зачепили, якщо відверто, витокошукачем. На цю проблему ми потратили 2 дні.

– Чи працює аварійна бригада на вихідних?

– Так, працює, щоб там хто не говорив. У нас є працівники, які чергують в суботу і неділю. Щось трапляється, і хлопці за 15-20 хв. з’їжджаються. У неділю ми підняли бригаду, вони шукали витік води, та, на жаль, нічого так і не знайшли.

– Люди скаржаться, що черговий не відповідає на телефонні дзвінки. Яка причина?

– На квитанції є номер чергового 3-08-55. Він працює з 8.00 до 17.00 щоденно. Це диспетчер головної каналізаційної станції, на неї виведений екран із водної станції також. Він один на дві станції, воно все під охороною, під камерами. Чого він міг не взяти трубку, може бути кілька причин: спустився в яму, подивитися, що там з насосами. Може, просто відійшов по фізіологічній потребі.

У нас є й інший номер – мобільного. Це абонентський відділ. Поспілкувавшись з людьми, ми побачили, що є потреба в ще одному телефоні. Ми купили сім-карту, я віддав свій старий телефон, аби він був постійно в руках чергового. Отож, тепер у разі аварії, можна телефонувати за номером 0682634430 цілодобово.

– Чи є результат від прийнятого виконкомом рішення, що забороняє поливати городи?

– Питання на виконком виносилося ще 15 червня, його перенесли на 30. А коли рішення ухвалили і ми вирушили у рейд, то пішли дощі. Чи є результат важко сказати, але вода наразі є скрізь. Ми ж розуміємо, що крадіжка у більшості випадків йде на полив, а не на пральну машину. Ми будемо ходити все одно. Маємо графік роботи з абонентами і контролери йдуть у рейд вихідного дня. Ми його затверджуємо через наказ. По селах ми також аналізуємо і проводимо роботу. За ці кілька днів говорити про якийсь результат, зарано. В кінці місяця ми підіб’ємо певні цифри, порівняємо з червнем, і тоді робитимемо висновки.

– Чи маєте плани або проєкти з оптимізації системи водостачання та водовідведення громади?

Так, у нас є документ «Система оптимізації водопостачання» (прим. показує заламінований зшиток). Ми його розробили в минулому році за кошти міської ради. Нас консультує експерт з ефективного водопостачання програми «Добре» від ЮНІСЕФ. Наступною сесією маємо на меті його затвердити, потім розробимо проєкт по місту і вже тоді зможемо «ходити» по міністерствах і відомствах. Але це все можливо після війни. Якби не війна, ми б наразі завершили з реконструкцією очисних споруд та каналізаційної станції. А це чимала економія. Росія нанесла нашому підприємству економічні збитки. Зараз, ми маємо втрати, мова йде про те, аби вижити. Отож, про поліпшення будемо говорити після нашої Перемоги! Для цього нам щорічно треба вкладати від 3 до 5 мільйонів гривень, і це лише у місто.

Ліна ЯЛОВСЬКА

Читайте також: Частина мікрорайону у Тальному вже другу добу сидить без води

Читайте нас також в Telegram!

19.07.2022 12:20
Переглядів: 933
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.