Керівник Тальнівського «Водоканалу» пояснив структуру тарифу на воду

Після того, як КП «Водоканал» звернулося з повідомленням до споживачів води із ряду сіл Тальнівської громади про те, що з 1.08.2021 р. надаватиме послуги централізованого водопостачання, (це, зрозуміло, потягне за собою зміну тарифу), жителі цих населених пунктів почали бурхливо обговорювати та гнівно висловлюватися на його адресу, не лише у Фейсбуці.
«Чому за технічну воду маємо платити 22,54 грн.? Ми хочемо зустрітися з начальником «Водоканалу»! Сумно, що за неповний рік ціна за водопостачання (для села) виросла майже в 4 рази: з 6,50 до 22,54, а якість?», – запитують споживачі води у соцмережі.
Ці та інші запитання адресуємо керівникові КП «Водоканал» Володимиру Гречці, до якого звернулися за поясненнями.
Найперше ми запитали у Володимира Васильовича: «Чому у переліку сіл, які обслуговуватиме «Водоканал», лише 17 сільських населених пунктів, а саме: Кобринова Гребля, Антонівка, Здобуток, Лащова, Червоне, Степне, Соколівочка, Майданецьке, Корсунка, Довгеньке, Гордашівка, Веселий Кут, Романівка, Глибочок, Білашки, Левада та Мошурів? А решта?»
Виявляється, у всіх інших селах громади водогонів немає. Невирішеними на сьогодні залишаються питання передачі водогонів у селах Шаулиха, Папужинці та Легедзине, але для цього мають бути прийняті відповідні рішення депутатами Тальнівської міської ради.
– Щоб було зрозуміло всім, пояснюю: кожна процедура має прив’язку до законодавства. Рішенням Тальнівської міської ради від 30.06.2021 р. було реорганізовано комунальні підприємства «Темп» та «Джерело» шляхом приєднання до КП «Водоканал». Тепер у нас на обслуговуванні, крім 21 свердловини у Тальному, ще 53 у селах. Сільські свердловини зараз на етапі обстеження. 80% нам вдалося перевірити за цей період, до деяких ще «недобігли». Їхній стан бажає бути кращим, – це якщо одним реченням, – каже Гречка.
– У такому випадку, про санітарний стан води у тому чи іншому селі говорити зарано? – запитую.
– По КП «Джерело» бактеріологічні аналізи в нормі. Що з хімічним складом, невідомо, бо його ніхто не робив. Про це будемо говорити пізніше. Зараз у нас першочергове завдання – підготуватися до зими.
Споживачів води, зрозуміло, цікавить тариф на воду, адже у деяких селах він виріс більше як у 4 рази. Тому добре було б дати споживачам доступну структуру тарифу за статтями витрат. Отож, у вартість одного кубічного метра води входять наступні витрати (у відсотках): оплата праці – 44,43; нарахування на оплату праці – 9,79; електроенергія – 28,58; матеріали, запчастини (ремонти) – 6,67; амортизація основних виробничих засобів – 0,05; інші операційні видатки (податки) – 7,40. Такий тариф було затверджено міською радою на період з січня по грудень 2021 року.
Оскільки до діючого підприємства із затвердженим тарифом приєднали села, то вартість одного кубічного метра води стала однаковою для всіх споживачів.
– Чи однакові затрати на постачання води у селі і в місті, ми зможемо дати оцінку, попрацювавши 3-4 місяці. Якщо у якомусь селі ми ще не були на поривах, то в інших – по кілька разів. А це витрати. До того ж, постійне зростання вартості електроенергії. Тариф однозначно буде переглядатися, але законодавство вказує, якщо є підприємство, значить – один тариф, – пояснює Гречка.
Невипадково цікавимося у керівника його заробітною платою, адже серед статей витрат оплата праці складає найбільший відсоток.
– Згідно галузевої угоди після останнього підвищення моя зарплата становить 20300 грн. без відрахувань, головного бухгалтера – 16900 грн.. Недавно взяли юриста із зарплатою 12179 грн. Працює також на підприємстві 48 осіб робітничих професій, в середньому отримують 8-9 тис. Наприклад, водій без відрахувань отримує 9800 грн., контролер – 8119 грн., – коментує директор.
Він також наголосив на тому, щоб кожен споживач встановив лічильник води, бо, згідно закону про комерційний облік, підприємству заборонено подавати воду без лічильника.
– Я її подаю, йдучи свідомо на порушення, аби доробити те, що хтось колись недоробив. Про те, що необхідно встановлювати лічильники, знали всі: «Водоканал», сільські ради, споживачі. Я беру на себе відповідальність за те, що ми не забезпечили належну роз’яснювальну роботу і не достукались до всіх споживачів. Причина в тому, що в нас не вистачило людей, щоб зайти у кожну хату і пояснити про необхідність встановити лічильник. А те, що ми зробили, виявилося дуже мало, – каже Володимир Васильович.
До кінця листопада керівник підприємства планує завершити обстеження свердловин і відверто прозвітуватися перед своїми споживачами. Адже «Водоканал» – підприємство міської ради, яке працює на людей і для людей, зазначив чиновник.

Ліна ЯЛОВСЬКА

12.09.2021 11:08
Переглядів: 801
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.