Інклюзивна освіта та нові професійні стандарти: ключові теми засідання фахових спільнот Тальнівської громади

Учителі початкових класів

3 січня 2025 року в приміщенні Тальнівської ЗОШ І – ІІІ ст. №2 відбулося важливе засідання спільноти керівників шкільних фахових об’єднань учителів початкових класів. Основними темами обговорення стали питання інклюзивної освіти й новітні професійні стандарти для педагогів.

Фахівчиня КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Тальнівської міської ради» Тамара Вишневська детально розповіла про державні документи, що регулюють організацію інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами. Вона підкреслила важливість підготовки вчителів до роботи з такими учнями, а також роль асистентів учителів та асистентів дітей.

«Зростання кількості учнів з особливими освітніми потребами ставить перед нами нові виклики. Важливими є не лише нормативно-правова база, а й реальна підготовка вчителів, а також ефективна підтримка асистентів, – підкреслила Тамара Михайлівна. – Ми маємо створювати умови, де кожна дитина зможе розвиватися й реалізовувати свій потенціал».

Також на засіданні виступила консультантка КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Тальнівської міської ради» Валентина Качан, яка ознайомила педагогів з методичними рекомендаціями щодо впровадження нового професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти».

«Особливо важливо ретельно вивчити цей документ та адаптувати його до специфіки кожної школи, щоб він максимально відповідав потребам учителів та учнів», – зазначила Валентина Омелянівна.

Також вона поділилася результатами участі учнів 3–4 класів у ІІ етапі конкурсу з української мови імені Петра Яцика. З десяти учасників п’ятеро здобули призові місця: І місце – 1 учасник, ІІ місце – 2, ІІІ місце – 2. Призерів підготували педагоги Тальнівської ЗОШ №2 Галина Заїченко й Лідія Ткачук, Тальнівського НВК Наталія Мизюк і Світлана Бурлака та Оксана Марківська з Легедзинської гімназії.

Учителі природничої освітньої галузі

2 січня в гостинних стінах цієї ж школи відбулося засідання професійної фахової спільноти природничої освітньої галузі. Керівник Центру професійного розвитку педагогічних працівників Тальнівської міської ради Людмила Лабза ознайомила колег з методичними рекомендаціями УІРО щодо професійних компетентностей педагогів відповідно до кваліфікаційних категорій. Це питання є особливо важливим у підготовці до атестації педагогічних працівників. Людмила Іванівна також підбила підсумки роботи з обдарованими учнями, які брали участь у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з природничих дисциплін і готували наукові роботи для захисту в МАН.

«Роботу з обдарованими учнями оцінюю задовільно, оскільки є проблеми з підготовкою їх до предметних олімпіад та конкурсів, – зазначила вона. – Це пов’язано з тим, що ні діти, ні вчителі не вмотивовані займатися цим. Підготовка до таких навчальних змагань – це систематична, клопітка робота з поглибленого вивчення предметів під керівництвом наставників».

За словами Людмили Лабзи, на базі Центру планується створення міжшкільних факультативів, які оплачуватимуться як гурткова робота для підготовки учасників інтелектуальних конкурсів. Це дозволить залучити учнів сільської місцевості й покращить підготовку до предметних олімпіад та конкурсів.

«Ключовими критеріями для успішного захисту наукових робіт учнями-членами МАН є обов’язкове самостійне виконання ними досліджень та відмінні знання з предмета, до секції якого належить робота, – упевнена посадовиця. – Добре видно, коли дитина не володіє елементарними знаннями з дисципліни або не знає, що відповісти під час захисту роботи».

Успіх у захисті наукових робіт учнями-членами МАН багато в чому залежить від їхньої ґрунтовної підготовки та розуміння предмета. Водночас інноваційні методи викладання також сприяють зацікавленню учнів та їхньому особистісному розвитку. Саме таким підходом відзначився тренінг, проведений учителькою хімії Тальнівської ЗОШ №2 Ларисою Слиновенко, яка вдало поєднала хімію з психологією. Це дозволило учасникам засідання не лише вивчити хімічні реакції, але й познайомитися з емоціями, що їх супроводжують. Вправи «Жив, був учитель хімії», «Намалюй свій характер», «Кокон» сприяли обміну емоціями та поглибленню розуміння психології учнів.

Інші аспекти роботи вчителів природничої освітньої галузі були висвітлені через досвід підготовки учнів до важливих випробувань, таких як НМТ.

Учителька біології та хімії Тальнівського економіко-математичного ліцею Олена Черепенко поділилася досвідом підготовки випускників до НМТ. Вона наголосила на важливості залучення батьків до вибору предметів для тесту та до визначення ВНЗ для подальшого навчання дітей. Олена В’ячеславівна також підкреслила роль правильного підбору джерел для підготовки до тестування.

Засідання пройшли в атмосфері дружнього обміну досвідом, де педагоги не лише обговорювали актуальні питання, а й планували подальшу роботу своїх спільнот.

Наталія ГОЛОВЕЦЬКА

Читайте також: З Тальнівщини на передову: Всеукраїнська Аграрна Рада передала ще 10 авто для ЗСУ

Читайте нас також в Telegram!

06.01.2025 09:03
Переглядів: 1032
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.