Директорка однієї із шкіл на Тальнівщині впевнено впроваджує освітні інновації

Як кажуть: «Директорами шкіл не народжуються, а стають», тобто через певний проміжок часу, зі здобуттям професійного досвіду.
Зараз Тетяна Поправка – директор Кривоколінського НВК, що на Черкащині, вчителька географії, проте коли сама була ученицею цієї школи, навіть не думала, що доведеться скуштувати освітянського хліба, а тим більше – керувати навчальним закладом. До обрання директором Тетяна Іванівна змінювала посаду кілька разів. В 2008 році, під час навчання в Уманському педагогічному університеті, де пізніше здобула спеціальність «Вчитель географії, біології, краєзнавства, туризму та економіки», керувала гуртком «Краєзнавство і туризм». Через рік працювала на пів ставки шкільним бібліотекарем. В 2014 році була призначена заступником директора з виховної роботи, а потім – заступником з навчальної роботи. Вже у 2019 році була обрана на нинішню посаду.
Сьогодні НВК – один із кращих навчальних закладів у Тальнівській громаді. Тут здобувають знання 175 учнів – це майже вдвічі більше, ніж минулого року.
Як за короткий проміжок часу НВК став успішним? Чи вдається поєднувати директорську й педагогічну діяльність? Які освітні інновації впровадили з нового навчального року? Про це та багато іншого нам повідала директорка Тетяна Іванівна Поправка.
– Перший рік на посаді директора був тяжким для мене. Якби не підтримка родини і колег, можливо, не справилася б, – розповідає директорка. – В основу своєї управлінської діяльності поклала такий принцип: «Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе». Без колективу я ніхто. Без своїх колег я б не досягла того рівня, який маю зараз. Не було б їхньої роботи – і моєї не було би видно. Кожна справа має робитися спільно і з максимальною довірою. Разом ми почали рухатися в більш сучасному напрямку, щоб іти в ногу з часом. Дякуючи родині Мовчанів, Володимиру Петровичу та Лілії Петрівні, і родині Новицьких, Ігорю Валерійовичу та Анні Дмитрівні, які завжди фінансово підтримують школу, ми оновили практично все: від зовнішнього вигляду закладу до рівня навчання.
За словами Тетяни Іванівни, директорська діяльність, на відміну від учительської, вимагає управлінських аспектів. Але не зважаючи на це, жінка вважає, що не треба розмежовувати ці поняття.


– Директор й сам учитель. Розвиток і вчителя, і керівника потребують одного – постійно працювати над собою. Якщо вчитель хоче чогось навчити дитину, він беззаперечно має самовдосконалюватись і навчатись новому, – впевнена директорка. – Зокрема, цього літа наш колектив отримав нагоду здобути знання в інноваційному закладі – Українському аграрному ліцеї в Умані. Ми побачили модель сучасної європейської освіти, яка кардинально відрізняється від звичної для всіх. І вже з 1-го вересня ми почали впроваджувати таку систему навчання в нашому НВК. Зокрема, започаткували ранкову руханку. Спочатку цим займався педагог-організатор, а тепер в кожному класі є дитина, яка за це відповідальна. Також ми впровадили пари: основні предмети проводяться по 2 уроки підряд. Це дає учням краще засвоювати матеріал, бо, по-перше, вчитель за цей час може розказати більше, і, по-друге, дітям не треба готуватись до, наприклад, 6-ти предметів, а лише до 3-ох. Так в дітей залишається більше часу на друзів, гуртки тощо. Відносно гуртків, у цьому році для середньої ланки була створена студія блогерства «Почуй мене». Тут навчають дітей, як працювати в соцмережах. Це унікальна можливість дізнатися, як працює блогерська система, як влучно та впевнено транслювати меседжі. У початкових класах є студія – IT плюс англійська мова, де учні закріплюють англійську з використанням комп’ютерів і програмного забезпечення. Також є гурток «Юні музеєзнавці», де школярі вивчають історію рідного краю, як проводити екскурсії та розповідати про кожен експонат нашого музею, яких зібрано понад 265. Крім цього, є студії: «Ментальна арифметика», «Хогвартс», або школа магії, де експериментують, проводять досліди, кілька років функціонує дерево­обробний гурток і, звичайно, популярний на Тальнівщині театральний гурток «L-studio Pozitive», що діє на базі Центру освіти, культури, духовності та дозвілля.
Ці студії дають можливість дітям розвиватися в тому напрямку, який їм до душі, здобувати нові знання і дізнаватись багато цікавого. Головне – знайти до кожного ключик.
Сьогодні школі в нових умовах потрібен передусім вмотивований вчитель.
– Як, на Вашу думку, можна мотивувати педагога? – запитую.
– Справедливою оплатою праці! – без роздумів відповідає Тетяна Іванівна. – Робота вчителя достатньо важка і виснажлива, тому повинна оплачуватись відповідно. Дуже прикро, що на даний час держава відвертається від педагогічних працівників. Наголошують про права дітей, батьків, а ось вчителю більше кажуть, на що в нього немає права. Було б простіше, якби якість освіти в школі залежала лише від учителя. Безумовно, що левова частка залежить саме від нього, але це також наполеглива праця учня і внесок батьків, які виховують ставлення дитини до навчання і школи, відповідальність і працелюбність.
– Дозвольте запитати про те, що цікавить, на мою думку, Ваших учнів: Ви «прогулювали» уроки, коли навчалися в школі?
– Було, було, – сміється. – Зізнаюся чесно, один раз було. Прогуляла урок мого класного керівника – біологію. Вона й досі мені це згадує.

Катерина КІХТЕНКО

24.09.2021 09:00
Переглядів: 1249
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.