Дівчина родом з Тальнівщини працює головною режисеркою на «1+1»

► Відомі земляки

Зараз ми живемо в епоху глобального панування медіа. На нашу думку, серед усіх жанрів, які зараховують до засобів передавання інформації, найпотужніший вплив має телебачення. Та чи задумувались ви колись, скільки людей працює над створенням сюжету та скільки зусиль їм слід докласти, аби зацікавити аудиторію? Всі розуміють, що сценарист пише сценарій, редактор його редагує, актор втілює його в життя, оператор знімає це все на камеру. А яка роль режисера на знімальному майданчику?
25-річна режисерка на телеканалі «1+1» Марина Бойко родом з Гордашівки на Черкащині відхиляє завісу та розповідає, чим саме займається режисер під час зйомок, до і після них, як обрала таку нелегку професію та як працюється з відомими українськими зірками.
– Марино, чи завжди тобі подобалась сфера кіно і телебачення? Як ти обрала таку професію?
– Це моя улюблена історія, – сміється. – Це було випадково. Я хотіла бути журналістом і подавала документи на вступ у різні виші. Коли залишився останній, куди можна було подати документи, я згадала про столичний університет театру, кіно і телебачення імені Карпенка-Карого. Сказала тоді батькам: «Давайте заїдемо просто на консультацію». Ми приїхали, я зайшла в аудиторію, познайомилась з майстром і вийшла звідти зачарована, з твердим рішенням: «Буду навчатися тільки тут». Я підготувала програму, здала вступні, при тому, що у мене тоді зовсім не було віри в себе. Після кожного етапу, коли заходив майстер і оголошував, хто пройшов далі, я щоразу казала: «Та, не пройду. Цього разу вилечу». Тому, коли прийшли результати і я дізналась, що пройшла на «бюджет», не повірила спочатку, що це зі мною відбувається.


– Розкажи, будь ласка, в чому полягає робота режисера.
– Те, чим займається режисер, залежить безпосередньо від виду діяльності. Загалом, як я пояснюю бабусям і дідусям, є багато людей, які роблять свою роботу – звукорежисер, актор, оператор, і моя задача «зв’язати» їх всіх, щоб в результаті вийшло те, що у мене в голові, а не в кожного з них. Уявіть, що ви читаєте книгу і ваша колега теж читає цю книгу, та кожен з вас уявляє персонажів, події по-своєму. Так само в нас на майданчику: кожен уявляє сюжет по-своєму. Тому, аби не було цієї каші, я маю правильно і чітко ставити задачі, щоб в результаті вийшло щось одне, цілісне. Від режисера залежить все. Він вирішує, як мають грати актори, скільки і яких кадрів потрібно зняти для кожної сцени, тому саме від його підходу і бачення залежить кінцевий результат. І це лише частина роботи. Після зйомок режисер займається процесом, який включає в себе монтаж, роботу зі звуком, корекцію кольору та багато іншого.
– Як ти вважаєш, чи обов’язково мати профільну освіту, щоб працювати режисером?
– Я вважаю, що обов’язково. Є багато талановитих людей, які приходять і кажуть: «Я – режисер». Вони можуть бути безмежно талановиті і мати круте бачення, але необхідно вивчити певні механізми. «Треба знати, як крутяться колеса на велосипеді і як тримати руль, щоб на ньому їхати». Коли ти приходиш, знаючи, що ти суперталановитий, але не знаєш, як тримати рівновагу, то це дуже складно. Також важливо, де ти навчався. Ось, наприклад, наша майстерня дала мені глобальне розуміння всього, бо я встигла попрацювати і в серіалах, і в кіно, і на телебаченні. Тому зараз, куди б я не прийшла, в мене є та закладена схема, як це все працює. Мені легко вливатися в роботу і щоразу долати нові задачі.


– Марино, розкажи про свій шлях до режисури. Де і ким ти працювала?
– Спочатку я працювала на якомусь дивному інтернет-телебаченні. Зараз я вже розумію, що воно було створено для відмивання грошей. Але я тоді була на третьому курсі і мені треба було вже десь працювати, дуже хотілось набиратися досвіду. Потім працювала редактором у серіалі «Лікар Ковальчук». Я переписувала сцени, підписувала сценарій. Це було цікаво через те, що матеріал був не схожий на реальне життя і мені треба було переписувати слова на ті, як люди говорять в реальному житті. В цьому плані я дуже багато «нахапалася». Спробувавши реальну професію на смак, я зрозуміла, що режисура – це дійсно моє. Потім мене покликали писати сценарій повного метру. Це все було в період навчання. Далі мені треба було шукати роботу, де б я могла заробляти, працювати й набиратись досвіду і, разом з цим, з’являтись в університеті. Тоді я прийшла на телеканал «Культура» на «Суспільному», який зараз називається «UA: Культура». Прийшла туди як редактор, а згодом стала режисером. Я довго там працювала, було дуже багато зйомок. Після цього пішла на «плюси». І зараз тут працюю.
– Якими проєктами на «1+1» ти займаєшся зараз?
– Зараз я – головна режисерка проєкту «Життя відомих людей» («ЖВЛ») і нового проєкту, який запустився перед новим роком, – «Твій вечір» з Єгором Гордєєвим. Але основна моя діяльність – це «ЖВЛ». Крім цього, я подавала власний короткометражний фільм на Держкіно, оскільки кожен режисер з профільною освітою має шанс стовідсоткового фінансування від держави на дебютний фільм. Але я недобрала всього три десятих бала. Взагалі, зняти кіно в Україні – це дуже складно. Грошей немає, ти або продаєш свою хату і знімаєш кіно, або за мінімальний бюджет знімаєш щось не дуже хороше. Тому я зрозуміла, що зараз мені краще будувати кар’єру на телебаченні. Також у мене є продакшн, на якому ми знімаємо спортивні гонки – дрифт. Зі спортсменами і військовими, на відміну від зірок, дуже легко працювати: їм ставиш задачу і вони її виконують. Не треба мільйон дублів, бо вони гарно розуміють, що від них хочуть. З зірками складніше: то в них поганий настрій, то «ой, я не так стою», то «покажіть, що ви зняли».


– Чи були ситуації, коли щось пішло не за планом, і через це доводилось повністю все коригувати?
– Кожна зйомка – це все пішло не за планом.
– Які плюси та мінуси в цій професії ти можеш назвати?
– Для мене найбільший плюс – це те, що я кайфую від цього. До мінусів можна віднести ненормований робочий графік.

Катерина КІХТЕНКО

Читайте також: Ексбоксерка національної збірної України з Тального активно розвиває кар’єру моделі

23.01.2022 11:40
Переглядів: 3522
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.