Центральні дороги у Тальному заполонили вантажівки: каналізаційні колектори не витримують ваги
Нині бачимо, що центральними вулицями Тального, а саме по Соборній, Гагаріна та Незалежності, активно курсують великогабаритні та великовагові транспортні засоби. Дороги міста і так не ідеальні, та ще й не розраховані на таке навантаження. Можна лише припустити, що буде з ними протягом року, а то й більше, після такого перевантаження транспортом. Тож ми вирішили з’ясувати, чому по вулицях міста курсують вантажівки, якщо нині маємо об’їзний маршрут і що буде з міськими дорогами надалі?
Згідно відповіді поліції на інформаційний запит за підписом начальника відділу поліцейської діяльності у Тальному Максима Донця, великоваговому спеціальному транспорту, який задіяний у ремонтних роботах моста на автомобільній дорозі Н-16 та у «Великому будівництві», рух дозволений через центр міста за маршрутом: по вулиці Соборна в напрямку Тальнівського щебеневого заводу та по вулиці Гагаріна до місця проведення ремонтних робіт.
Рух іншого великовагового транспорту через центр міста, який не бере участі у ремонтних дорогах, заборонений та контролюється місцевими патрульними. Однак водії великогабаритних вантажівок, нехтуючи правилами об’їзду, їдуть через центр міста. Звідси маємо скарги мешканців Тального, адже на цих вулицях розміщені магазини та школа. Словом, рух у місті став більш насиченим та небезпечним, що й насторожує тальнівчан.
– Щоденно патрулює місто один пересувний наряд. Адже ми не можемо щодня виставляти три поста патрульної поліції, як це було на початку «Великого будівництва». У зв’язку з виконанням своїх службових обов’язків у нас не достатня кількість особового складу. У разі можливості ми створюємо окремий наряд патрульної поліції, які також займаються цим проблемним питанням на сьогоднішній день, – пояснює Максим Анатолійович.
Так, ми неодноразово спостерігали, як патрульні в центрі міста зупиняли габаритні вантажівки за порушення правил об’їзду. Тож за даними поліції, станом на 15 червня було складено 54 адміністративні матеріали на водіїв цих вантажівок. Однак тих, що не втрапили під пильне око поліцейських, теж вистачає.
Ось і маємо проблемну ситуацію в місті. Дороги руйнуються, а чи будуть відновлені, поки що під питанням. Запитуємо про цю ситуацію Олександра Маринченка, заступника міського голови з питань ЖКГ.
– Проблема така є. Люди їдуть по «джіпіесах», не дивляться на знаки. Якщо їде машина вагою 50 т, то пошкодження на дорозі можуть бути, хоча вони зараз не такі візуальні. Треба якось зробити так, щоб відшкодували нам збитки. Розуміємо, що «Велике будівництво» не закриється. Ми не можемо цього зупинити, бо знаємо, що це має робитися. Іншого шляху немає. Я цікавився скільки в нас вивозиться із щебеневого заводу. Приблизно 6 тис. тон кожен день товче нашу дорогу у різних напрямках: що йде в сторону Чумацької на Катернопільську дорогу, що йде на Майданецьку, а що йде прямо через місто. Я думаю, що буде так: вони зараз тут попрацюють, а потім, як ті птахи, здіймуться і полетять, а ми залишимося біля розбитого корита, – розповідає Олександр Васильович.
Також Маринченко наголошує, що тиску вантажних автомобілів не витримують каналізаційні колектори, які розміщені на цих вулицях. Тож запитуємо Володимира Гречку, директора КП «Водоканал», яка наразі ситуація із каналізацією на цих дорогах.
– У нас дві проблемних вулиці: Гагаріна та Свободи. Там лежать «самотічні» каналізаційні колектори, які від впливу таких вібрацій можуть зруйнуватися. Зараз провели відповідну роз’яснювальну роботу і поставили мітки на дорозі, щоб автомобілі не їздили по люках. Поки що все нормально. Раз у два дні виїжджають люди і дивляться за колекторами. Якщо й надалі не їздитимуть по люках, то проблеми не буде. 5 пошкоджених люків ми вже замінили. З часом прийдеться поміняти всі люки, бо вони в тріщинах і погнуті. Потрібно буде поставити нові. У нас на таку заміну грошей поки що немає, тому звертатимемося до міської ради щодо виділення додаткових коштів, – коментує ситуацію Гречка.
Наслідки цих проблем з дорогою бачать тальнівчани на власні очі та активно обговорюють у соціальних мережах. До прикладу, житель Тального Олександр Мельник у групі «Тальне і тальнівчани», що у Фейсбуці, звернув увагу містян на те, що на дорогах видно прогнуті колії. Чоловік наголошує, що міському голові Василю Сідьку потрібно потурбуватися про те, щоб тальнівчани не залишилися з розбитими дорогами.
Тим часом міський голова розповідає, що нині займається цією проблемою.
– У службу місцевих автомобільних доріг ми написали звернення, щоб виділили нам кошти і в зв’язку з цим ремонтом, і на всі села. Зараз чекаємо на відповідь. У нас є домовленість з підрядником ТОВ «ШРБУ-48». Він зараз відновлює дорогу у місті, робить ямковий ремонт і продовжить його робити. Від них є гарантійний лист. А служба автомобільних доріг обіцяла зробити ці великі автомобільні шляхи Т-2415, Т-2411, словом, їхні дороги, по яких проходить транзитний транспорт через Тальне, – розповідає Василь Сідько.
Так, розуміємо, що ситуація не безвихідна, а та, яка потребує уваги та швидкого реагування відповідальних осіб. Тож матимемо надію, що наш міський голова позбавить тальнівчан ще одного розчарування і вони їздитимуть файними дорогами по місту. Поки що залишається тільки мріяти, щоб центр Тального був його окрасою, а не «ямково-горбиковим» опудалом. Адже хороші дороги завжди будуть однією із «візитних карток» міста та роботи його «господарювальників».
Світлана САВЧЕНКО