Проблеми з платіжками та лічильником: куди звертатись із запитаннями про електроенергію

Торік усі обленерго розділилися на дві компанії, розподіливши обов’язки та створивши на ринку конкурентне середовище. Відтоді потрібно розуміти, до кого з якими питаннями і проблемами можна звернутися. Пише gazeta.ua

З січня 2019 року всі обленерго розділилися на:

– оператора системи розподілу (ОСР), який володіє електромережами та забезпечує їхню надійну роботу;

– постачальника, який продає електроенергію клієнтам.

Це дає змогу створити конкурентне середовище. Крім того, одна компанія тепер не може займатися і утриманням мереж, і продажем електроенергії. Може прийти будь-який постачальник і мережами місцевого оператора системи розподілу відпускати клієнтам електроенергію, пише “Обозреватель”.

За виставлення рахунків і розрахунки з клієнтами за електроенергію відповідає постачальник, а за якість напруги в мережах, їх ремонт і лічильники – оператор системи розподілу.

– Якщо потрібно підключити електроенергію:

Потрібно звернутись до ОСР. Вони займаються технічними питаннями, в тому числі підключають і відключають від електромережі. Але якщо, наприклад, потрібно перейти на тариф “електроопалення”, то потрібно спершу замовити збільшення потужності й оформити всю технічну документацію в оператора, а потім уже звернутися до постачальника для переходу на інший тариф.

– Якщо відключили електроенергію

Оператор відповідає за планові відключення, ремонт електромереж і стабільність напруги. Тому якщо у вас зникло світло, потрібно звертатися до ОСР.

– Якщо не згодні з сумою в платіжці

Перший варіант – не згодні з об’ємом використаної електроенергії в кіловат-годинах, розходяться свідчення. В такому випадку вам до ОСР. Саме оператор розраховує обсяги споживання клієнтів. Потім передає продавцеві електроенергії дані, на основі яких той і формує та виставляє клієнтові рахунок.

Другий варіант – якщо з об’ємом використаної електроенергії ви згодні, але є питання щодо оплати, тоді вам до постачальника.

– Якщо потрібно поміняти лічильник

Перший варіант – потрібно замінити, провести перевірку, опломбувати, зробити контрольне знімання показників, тоді вам до ОСР.

Якщо потрібно встановити двозонний лічильник, щоб платити менше, то в цьому питанні може допомогти і постачальник.

– Кому подавати свідчення

Показання можна подати і ОСР, і постачальнику. Постачальник передасть їх ОСР. Саме оператор веде підрахунок спожитої електроенергії. Але якщо дані клієнт передає на сайті постачальника, то відразу в особистому кабінеті може побачити суму до оплати, не чекати платіжки і швидко заплатити за світло онлайн.

Ціна електричної енергії для населення до кінця поточного року залишатиметься незмінною: до 100 кВт/год – 90 коп. за кВт/год, понад 100 кВт/год – 168 коп. за кВт/год.

01.10.2020 12:13
Переглядів: 1255
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.