На Черкащині утримуватимуть державні дороги за півтора мільярда

На утримання доріг у Черкаській області спрямували цього року 1,45 мільярда гривень. Послугу надаватимуть, зокрема, ШРБУ‐48 та «Автострада» – найбільші підрядники Служби відновлення та розвитку інфраструктури в області.
Про це «18000» розповідає у матеріалі – Що і в кого найдорожче купували на Черкащині цьогоріч.
Що передбачають закупівлі?
За традицією найбільші суми з року в рік закладають на утримання державних доріг на території області. Таких, як, наприклад, Київ‐Одеса, Золотоноша‐Черкаси‐Сміла‐Умань, Бориспіль‐Дніпро‐Запоріжжя‐Маріуполь, Черкаси‐Чигирин‐Кременчук.
Цього року у лютому Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області оголосила п’ять закупівель. Зауважимо, що суми договорів не є «твердими», їх можуть коригувати відповідно до актів виконаних робіт. Тобто наприкінці року загальна сума може бути суттєво меншою.
Згідно з укладеними договорами, послуги надаватимуть до 30 квітня 2026 року. Їх профінансують із державного бюджету. Договори передбачають широкий спектр послуг:
- ліквідацію вибоїн;
- огляд та встановлення опор;
- заміну або встановлення дорожніх знаків;
- нанесення розмітки;
- обслуговування освітлення;
- технічне обслуговування відеокамер;
- прибирання підземних переходів та мостів;
- озеленення та зимове утримання.
Загалом послуги охоплюють дороги, протяжністю близько 1 760 кілометрів. Найдовші відрізки для утримання – ділянка дороги Черкаси‐Чигирин‐Кременчук (130 кілометрів), Київ – Знам’янка (111 кілометрів), Київ – Одеса (94 кілометри).
Хто виконуватиме ремонт доріг
- Група компаній «Автострада» – 713 мільйонів гривень (виграли три тендери);
- ШРБУ‐48 – 524 мільйони гривень;
- ТОВ «Карпат‐Буд» – 213 мільйонів гривень.
Автострада
«Автострада» зареєстрована у Вінниці й належить відомому бізнесмену Максиму Шкілю. Нині компанія – є одним з найбільших дорожників країни зі статутним капіталом більше мільярда гривень. Свого часу директором компанії встиг побути екскерівник черкаських дорожників Владислав Демиденко. Нині ж директором є Дмитро Троєкуров. В активі компанії – угод на більш ніж 120 мільярдів гривень.
ШРБУ‐48
ШРБУ‐48 «прописане» в Умані. Його директором значиться Руслан Губа. Головним бенефіціаром товариства (90 %) є Бахтіяр Сапаєв, по 5 % мають Ігор Воткалюк та Руслан Губа. У 2005–2010 роках Сапаєв очолював Службу автомобільних доріг Черкаської області. Далі був директором ДК «Автомобільні дороги України». Нині фірма має угод на 13,5 мільярдів гривень. З них – більше ніж на 10 млрд – із службою відновлення. «18000» неодноразово писав про ШРБУ‐48 у своїх матеріалах.
Карпат‐Буд
На фоні двох вищезгаданих дорожніх гігантів «Карпат‐Буд» – новачок на черкаській землі. Фірма зареєстрована в Калуші на Франківщині і спеціалізується насамперед на роботах на заході країни. Договір із черкаськими дорожниками став першим для товариства в нашій області і водночас найбільшим в історії цього підприємства. Загалом фірма має угод на 800 мільйонів гривень.




