Із 29 січня запрацює субсидія на оренду житла для ВПО: як скористатися послугою

Із 29 січня внутрішньо переміщені особи зможуть подавати документи на призначення субсидії на оренду житла. Вона призначатиметься за аналогією з житловою субсидією тим сім’ям, які найбільше потребують фінансової допомоги

Про це інформує Міністерство соціальної політики України.

“Субсидія на оренду – важливий інструмент для підтримки ВПО, адже вона буде враховувати як фінансову спроможність кожної родини оплачувати орендну плату за житло, так і різницю у вартості оренди в різних регіонах країни. Це також дозволить не лише допомогти родині фінансово, але й захистити юридично, адже договір оренди убезпечить від необгрунтованого підвищення ціни або виселення без підстав. І що важливо: так само інструмент забезпечує захист орендодавця від несплати орендної плати чи комунальних послуг”, – підкреслила міністерка соціальної політики Оксана Жолнович.

Хто зможе скористатися субсидією?

Внутрішньо переміщені особи, які:

  • виїхали з окупованих російською федерацією регіонів або із зон бойових дій і не мають власного житла в умовно безпечних регіонах України, а їхнє житло знищене або непридатне для проживання;
  • хочуть орендувати індивідуальне житло, але не мають достатньо коштів для цього;
  • орендують житло і витрачають на нього суттєву частину своїх доходів.

Субсидія на оренду житла надаватиметься за умови, що:

  • орендар і орендодавець не повʼязані родинними відносинами;
  • орендар не отримує від держави допомогу на проживання ВПО;
  • орендодавець приміщення вже не отримує на нього компенсацію за програмою “Прихисток”.

При цьому, родина ВПО може одночасно отримувати і субсидію на оренду, і субсидію на житлово-комунальні послуги.

Як можна буде оформити субсидію на оренду?

  • офлайн – у найближчому сервісному центрі ПФУ або центрі надання адміністративних послуг;
  • онлайн – через портал електронних послуг ПФУ або мобільний додаток (з використанням електронного підпису, він має бути і у власника житла, і у ВПО).

Які документи будуть необхідні?

  • договір найму;
  • заява;
  • за потреби, копії документів, що підтверджують повноваження законного представника, опікуна, піклувальника, батьків-вихователів або інші документи, що підтверджують якісь особливі обставини.

“Документи подаються особисто власником житла і внутрішньо переміщеною особою. Але, якщо власник житла проживає в іншому регіоні або за кордоном, можна скористатися електронною формою подачі докуметів через веб-портал електронних послуг або мобільний додаток ПФУ (використавши електронний підпис). Крім того, підписати заяву та договору найму від імені власника житла може його законний представник на підставі довіреності”, – зазначили в Мінсоцполітики.

ЕСПРЕСО

Читайте також: З Тальнівщини на передову: Всеукраїнська Аграрна Рада передала ще 10 авто для ЗСУ

Читайте нас також в Telegram!

24.01.2025 10:35
Переглядів: 449
Коментарiв нема

Залишити відповідь

Щоб залишити коментар або відгук під цією публікацією, увійдіть або зареєструйтеся.