З Катеринополя до Польщі: який переймали досвід?
Нещодавно співробітниця катеринопільського територіального центру, завідуюча відділенням денного догляду дітей з інвалідністю Людмила Манько у складі делегації Черкаської області відвідала Польщу.
Метою поїздки було вивчення кращих практик надання соціальних та освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами та їх родинам.
За час візиту черкаська делегація, що складалась із представників органів місцевого самоврядування, директорів інклюзивно-ресурсних центрів, фахівців соціальної сфери та батьків дітей з інвалідністю, відвідала понад 12 закладів різного типу підпорядкування, що надають освітні та соціальні послуги дітям з інвалідністю та їх родинам, зокрема Центр культури «Zamek», у якому проходив фестиваль, Початкову школу Сестер Урсулянок, де кожен день починається зі спільної молитви, Спеціальний шкільний комплекс 105, який складається з початкової школи та спеціальної школи трудового навчання, Громадський будинок самопомочі «Гостинний», що являє собою відділення денного перебування людей з інвалідністю, яким виповнилось 18 і більше років, Терапевтичний центр аутизму, Університет ім. Марії Кюрі тощо.
Зі слів пані Людмили, в Польщі створено практично всі належні умови для комфортного та всебічного розвитку дітей з інвалідністю: матеріальна база та методика роботи з вихованцями вражає.
«Наші перші робочі візити відбулися у м. Познань Великопольського воєводства. Ми побували в Центрі культури «Zamek», в одній із найбільших культурних установ країни, на 24-му щорічному мистецькому фестивалі для дітей з інвалідністю. В цьому році він проходив під девізом: «Робіть більше того, що робить вас щасливими». Вразила атмосфера, яка панувала в залі та на сцені. Діти почувалися справжніми господарями цього свята і отримували велике задоволення від власних виступі та виступів інших дітей. Захід відбувався на другому поверсі, але діти на кріслах колісних, з проблемами рухового апарату, мали можливість відвідати свято: працювали ліфти, туалетні кімнати, все зроблено так, щоб було зручно, комфортно і доступно», – ділиться враженнями пані Людмила.
До слова, велику роль у роботі з дітьми, які мають інвалідність, поляки приділяють не тільки навчанню та комунікації, а й розвитку навичок самообслуговування, навчають дітей задовольняти свої побутові та культурні потреби: прибирати, робити покупки, куховарити, займатись спортом, відвідувати театри, музеї тощо.
Чудово, що наші фахівці інклюзивної освіти та соціальні працівники отримали можливість перейняти передовий досвід у колег із-за кордону. Це надихає та збагачує. Дає можливість налагодити трудові контакти для подальшого діалогу і співпраці.
Тетяна ІВАШКЕВИЧ