Як Катеринополю позбутися транзитних вантажівок?
Селище не має об’їзної дороги, а місцева влада не може знайти жодного способу для вирішення цієї проблеми, тому жителям доводиться самим шукати вихід. Особливо болючим залишається питання руху великовагового вантажного транспорту по вулиці Вільного Козацтва і мосту через річку Гнилий Тікич. Навколо існуючого стану справ загострюється невдоволення та соціальна напруга в селищі. Саме про це йшлося 12 грудня на нараді в Катеринопільській районній державній адміністрації, ініціатором якої став народний депутат України Андрій Стріхарський. В нараді взяли участь перший заступник голови РДА Володимир Коваленко, заступник селищного голови Віктор Орел, начальник відділу превенції Катеринопільського відділення поліції Анатолій Лимаренко, помічник-консультант народного депутата України Андрія Стріхарського Микола Ткаченко. Було зазначено, що для безпеки дорожнього руху в житловій зоні по вулиці Вільного Козацтва встановлено ряд дорожніх знаків та нанесена відповідна дорожня розмітка. Однак їх встановлення не в повні мірі відповідає вимогам чинного законодавства. У житловій зоні розміщено знак обмеження швидкості 30 км, але згідно з правилами дорожнього руху знак «Житлова зона» передбачає обмеження швидкості 20 км на годину. Розмітку пішохідного переходу потрібно відновити. Ці питання належать до компетенції органів місцевого самоврядування і не потребують значних витрат, проте чомусь досі вони залишаються поза увагою селищної ради. Також місцева влада вкотре ігнорує прохання мешканців щодо облаштування так званих «лежачих поліцейських» у житловій зоні.
Складна ситуація із проїздом містком через річку Гнилий Тікич. Останній раз обстеження мосту проводилось Державним підприємством УКРДІПРОДОР 2014 року. Загальна оцінка – міст обмежено працездатний, такий, що вимагає спеціального контролю за його станом і потребує ремонту. Також визначена його вантажопідйомність: для автомобільного транспорту в колоні – 8т; для окремих транспортних засобів – 30т; допустиме навантаження на вісь автомобіля – 8т.
Тоді ж, у 2014 році, Катеринопільською селищною радою прийняте рішення «Про обмеження руху великовагового транспорту», але чомусь встановили обмежувальний знак, що забороняє рух транспортних засобів по мосту, маса яких перевищує 8 т, а не 30т, як сказано в документах обстеження мосту. Але ж при навантаженні на одну вісь автомобіля не більше 8 т, загальна його вага буде, при умові дві осі -16 т. Окрім того, встановлено інформаційно-вказівні знаки, що забороняють в’їзд великовагового транспорту в селище з усіх боків. Гроші витрачено чималі, та й наміри начебто хороші, тільки протягом ось уже п’яти років, великовагові автомобілі як їздили, так і їздять, не звертаючи уваги на знаки. Як зазначив Микола Ткаченко: «Питання складне та викликає соціальну напругу, про що свідчать звернення громадян до А. Стріхарського. Звичайно самотужки вирішити його буде непросто, але, якщо нічого не робити або приймати рішення, які не виконуються, справи з місця не зрушиш. Потрібно врахувати, що стан дорожніх розміток та наявність дорожніх знаків − це проблема не тільки вулиці Вільного Козацтва. Тому для прийняття правильних рішень необхідно здійснити аналіз стану цієї сфери та визначити існуючі проблеми доріг у всьому селищі, скласти чіткий план та поступово виконувати його в межах повноважень та за участі зацікавлених осіб. А ті питання, які самотужки вирішити неможливо, важко в когось просити допомоги».
Міст збудований у 1972р., розрахований для руху окремих транспортних засобів вагою не більше 80 т. Знак «8 т» суттєво обмежує рух автомобілів, вказує, що міст втратив 90 % несучої здатності, тобто перетворився майже на кладку і потребує негайного капітального ремонту. А от в УКРДІПРОДОРі пропонують провести ремонт мосту. Випадково?
Замість облаштування вулиці Вільного козацтва «лежачими поліцейськими» проблему перекинули на аварійність мосту. А на мосту не роблять навіть поточного ремонту і це частково влаштовує жителів вул. Вільного Козацтва та владу. Завдяки такій ситуації створено два робочі місця для працівників ДАІ.
Міст – безпека країни. Міст необхідно утримувати на рівні несучої здатності, а це проїзд окремих транспортних засобів вагою до 80 т, а в колоні – до 30 т. Проїзд по вулиці Вільного Козацтва та несуча здатність мосту – це дві зовсім різні проблеми Катеринополя.
Микола ЗАМКОВЕНКО